Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:31:01 GMT

فعالیت بیش از ۳۴ شرکت‌فناور در حوزه فناوری‌های شناختی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۵۱۹

فعالیت بیش از ۳۴ شرکت‌فناور در حوزه فناوری‌های شناختی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، افسردگی، آلزایمر و بیماری‌های شناختی دیگری وجود دارد که زندگی افراد را مختل کرده است، این مشکلات بخش کوچکی است که علوم و فناوری‌های شناختی به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنند، شاید تا چند سال پیش فعالیت‌های کمی در این حوزه انجام می‌شد اما اکنون زیست بوم فناوری و نوآوری این حوزه به سرعت در حال رشد و گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوم و فناوری‌های شناختی از آن حوزه‌های علمی نوپایی است که در سال‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرد. مطالعه ساختار مغز برای ارتقای سطح کیفی زندگی بشر و پاسخ به سوالات زیادی در این حوزه آن چیزی است که این دانش به دنبال آن است.

افسردگی، آلزایمر و وجود بیماری‌های شناختی دیگر نشان از اهمیت موضوع مطالعه مغز دارد. پس شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه علوم شناختی مسئله مهمی است تا ایده‌ها در این حوزه پرورش و توسعه یابند.

در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است. اکنون بیش از ۳۴ شرکت فناور در حوزه علوم شناختی فعال هستند که به مدد توان و تخصص این نیروی انسانی تجهیزات و دستگاه‌های بسیاری مرتبط با این حوزه در کشور با برند «ایران ساخت» تولید می‌شود.

به عنوان مثال دستگاه ره گیر چشمی، نوار مغزی، نوروفیدبک، آزمون های ارزیابی شناختی و بسته های پرورش شناختی برای کودکان، تجهیزات نوری جهت مطالعه مغز و تجهیزاتی که برای تحقیات در علوم شناختی جهت ثبت و تحریک سلول های مغزی که هر کدام نقش موثری در شتاب دادن به سرعت تحقیقات در این حوزه دارد اکنون در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی از کشور را رفع کرده‌اند.

همچنین فعالیت بیش از ۲۳ استارت آپ نیز به تولید محصولات فناورانه علوم شناختی شتاب داده است. این استارت آپ‌ها هر کدام دارای ایده‌هایی هستند که با توسعه آنها تولید محصولات فناورانه محقق می‌شود. همچنین سال گذشته با راه اندازی نخستین شتابدهنده حوزه علوم و فناوری‌های شناختی شتابدهی با فعالیت‌های استارت آپی رونق گرفت.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری در این حوزه از بازیگران این زیست بوم حمایت می‎‌کند.

کد خبر 4937276 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم شناختی شرکت دانش بنیان استارت آپ ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو تحقیقات علمی فناوری فضایی صندوق نوآوری و شکوفایی اینترنت تولید واکسن ربات کووید 19 فیس بوک علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، توسعه نیشکر هفت تپه نخستین و قدیمی‌ترین کارخانه شکر از نیشکر در کشور است.

این شرکت پس از سپری کردن مشکلات و بحران چند سال گذشته با تلاش مدیران و کارکنان خود در حال تولید و فعالیت است.

دورباشی زاده، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: میزان تولید در این شرکت امسال با یک جهش دو برابری (۲۰۰ درصدی) نسبت به مشابه پارسال افزایش یافت.

دورباشی زاده افزود: در این شرکت علاوه بر کشت نیشکر، محصولاتی از جمله گندم، کلزا، جو کشت می‌شود.

در شرکت نیشکر هفت تپه ۶ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند. 

یکی از مطالبات کارکنان این شرکت واگذاری قطعی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است. 

دیگر خبرها

  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی