Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام عملیات مهار آتش‌سوزی با استفاده از سه فروند بالگرد مجهز به سیستم اطفا حریق این سازمان در استان های بوشهر، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش خرداد ،مهدی ولی‌پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این سلسله عملیات اطفا حریق هوایی برای مهار آتش در مراتع دشتستان استان بوشهر،  سه منطقه شیخ تنگ از توابع شهرستان بهبهان، مگران ۳ از توابع شهرستان شوش و بیشه زار جنت مکان از توابع شهرستان گتوند استان خوزستان و آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: این عملیات توسط سه فروند بالگرد امداد و نجات هوایی و با انجام ۱۷ ساعت و ۳۰ دقیقه( ۳۹ سورتی پرواز) برای  جابه جایی ۳۷ امدادگر و نیروی داوطلب اطفای حریق و حمل و انتقال یک مجروح و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بار صورت پذیرفته است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده و هر جا که سایر دستگاههای دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه درخواست همکاری و استمداد کمک اضطراری داشته باشند وارد عمل خواهد شد.
ولی پور با بیان اینکه بالگرد های مرکز امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر مسئولیت پشتیبانی امداد هوایی این جمعیت را در سراسر کشور را برعهده دارند، افزود: این شمار بالگرد امدادی توانایی انجام عملیات پرواز در حوزه های امداد و کمک رسانی، خدمات هوایی، تخلیه هوایی پزشکی، سرویس‌های اضطراری پزشکی، ماموریت‌های تجسس و نجات و خدمات اطفای حریق را دارند.
وی ادامه داد: بالگردهای امداد و نجات هوایی برای امدادرسانی در شرایط مختلفی از قبیل جستجو و نجات دریا، جاده، سیلاب، زلزله،  کوهستان و مهار آتش سوزی و نظایر آن به وسایل تخصصی امداد و نجات فنی و سیستم اطفا حریق مجهز هستند؛ به طوری که با هر بالگرد از نوع میل (Mil-۱۷۱) می توان ۱۵ تا ۲۰ امدادگر و چهار تن بار را انتقال داد و با بالگردهای نوع (Bell ۲۰۵) می توان پنج امدادگر و ۵۰۰ کیلوگرم بار را منتقل کرد و هر بالگرد توانایی حداکثر جابه جایی ۱۲ مجروح و مصدوم را دارد.
این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد:‌ تمامی هموطنان می توانند در صورت قرار گرفتن در وضعیت های عمومی و اضطراری انواع حوادث و سوانح با شماره تلفن ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و شعب این جمعیت در سراسر کشور تماس بگیرند. برچسب ها: هلال‌احمر ، آتش‌سوزی ، بالگردهای هلال‌احمر

منبع: خرداد

کلیدواژه: هلال احمر آتش سوزی بالگردهای هلال احمر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آتش سوزی مهار آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان