Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان رو به بهبود است، افزود:91 درصد از مبتلایان کرونا در استان بهبود یافته‌اند و تعداد بیماران بستری‌شده نیز 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: شاخص‌های اصلی ارزیابی وضعیت بیماری در استان رو به بهبود است که نشان‌دهنده تلاش‌ها و اقدامات مناسب دستگاه‌های مسئول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت این بیماری در کشور، نگران‌کننده نیست، اما اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه همچنان باید ادامه داشته باشد. 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهبود وضعیت بیماری به معنی عادی‌سازی شرایط نیست، افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان و ازسرگیری فعالیت‌های اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه همچنان باید با جدیت ادامه یابد.

وی افزایش آمار مبتلایان را نتیجه بیماریابی هدف‌مند و افزایش تست‌های انجام‌شده دانست و گفت: این موضوع یک فرصت است نه تهدید و نگرانی چندانی ایجاد نمی‌کند.

پورمحمدی از وضعیت تولید و توزیع اقلام بهداشتی نیز ابراز رضایت کرد و گفت: در حال حاضر در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و نظارت‌ها بر کیفیت و قیمت محصولات تولیدی باید جدی گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، مبنی بر خسارت یکصد هزار میلیارد تومانی این بیماری به اقتصاد کشور، گفت: بخش خدمات و بویژه حوزه گردشگری بیشترین آسیب را دیده و خسارت در بخش تولید خیلی جدی نبوده است.

وی افزود: خوشبختانه دولت نیز اعتبار لازم برای جبران خسارت‌ها را پیش‌بینی کرده و در قالب یارانه مستقیم و تسهیلات ارزان‎‌قیمت در اختیار بخش‌های آسیب‌دیده قرار می‌دهد.

پورمحمدی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آسیب‌ها توسط مردم در رزمایش کمک مومنانه جبران شده است، افزود: انتظار داریم که نهضت کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند متوقف نشود و فضای معنوی کمک به همنوع همچنان تداوم یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از امروز تمام مساجد صرفاً برای اقامه نماز بازگشایی خواهند شد و برگزاری سایر برنامه‌ها در مساجد فعلاً ممنوع است.

وی با بیان اینکه مراکز تجاری و پاساژها هم بدون محدودیت می‌توانند فعالیت کنند، افزود: ادارات استان نیز همچنان از 7.30 تا 13.30 با ظرفیت تمام کارمندان فعالیت خواهند کرد، ولی برای کارمندان مسن و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند از دورکاری استفاده کنند.

پورمحمدی با تأکید مجدد بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه، گفت: ضدعفونی فضاهای عمومی و ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری نیز همچنان باید ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در  پایان از تلاش‌های فرمانداران و اعضای ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و کادرهای پزشکی و پرستاری در همه مراکز درمانی استان قدردانی کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز استاندار آذربایجان شرقی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد
مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار