Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داستان بلند «چنین دیدم»، اثر فرشته امیری، نویسنده جوان کشورمان منتشر شد. او در این کتاب، خود را به عنوان نویسنده‌ای بدون تعلق خاطر شدید به تکنیک نشان داده است. تکنیک امیری در واقع توانایی او در ساخت فضای فکری و زیستی شخصیت‌های اوست.

قهرمان داستان «چنین دیدم» مادری است که بدون اطلاع از وضعیت پدر و مادر خود در یک پرورشگاه بزرگ شده است و همسرش نیز فرزند پدر و مادری است که هر دو را در جنگ از دست داده است و این واقعیت‌هایی است که این دو از فرزند خود مخفی نگاه داشته‌اند و در مقابل، شخصیتی متفاوت از خود را برای او به تصویر کشیده‌اند که رفته رفته حس می‌کنند باید تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان اما در ادامه با سفر دوست خانواده به سوریه برای مستندسازی و شهادت وی و به دنبالش سفر پدر به سوریه برای اتمام کار دوستش همراه می‌شود. سفری که یک‌سویش تعلیق در روایت از آن چیزی که بر سر مرد در سوریه می‌آید و اسارتش به دست داعش و آزادی‌اش را در نهایت رقم می‌زند و از سوی دیگر زن و دختری که در نبود پدر، به دریافت تازه‌ای از نسبت‌شان با پدر می‌رسند و در نهایت اوج این دلدادگی در ماجرای رجعت پدر به سرزمین و خانه‌اش خود را به نمایش می‌کشد.

«چنین دیدم» داستانی پر افت و خیز است. پر از صحنه‌های کوتاه و جذاب و دائم در حال تغییر. سفری است ملایم و عاطفی و جذاب به درون زندگی یک خانواده و به شکلی عجیب و زیبا. نویسنده سعی کرده در این سفر جزئی‌نگر باشد. این نکته نیز قابل توجه است که جزئی‌نگری از دید امیری، به عنوان نویسنده نه در توصیف جزئیات محل زیست که بیشتر در توصیف جزئیات اندیشه و حس زندگی و کنش و واکنش انسان‌ها با یکدیگر شکل می‌گیرد. این موضوع در کنار تلفیق جزئیاتی دیگر از رفتار انسان‌ها از شکل نشستن تا شکل حرف زدن و نیز شرح اتفاقاتی که در سرزمینی بیگانه برای یکی از اعضای خانواده رخ می‌دهد، از این داستان در مجموع اثری ساخته که مخاطب می‌تواند در هر بخش از آن طراوت و تازگی را حس کند و با تعلیق و جان‌دار بودنش لذت ببرد از خواندن داستان.

فرشته امیری در «چنین دیدم»، سعی نمی‌کند زبان روایی پیچیده یا کلماتی عجیب و دیرفهم و یا روایتی پیج در پیچ از خود بسازد، اما در مقابل او، راوی پیچیدگی‌های ذهنی بسیاری است. داستان او داستان اتفاق‌هاست چه در متن و پیرامون شخصیت‌ها و چه در انتخاب و روایت از شخصیت‌های حاشیه‌ای که در داستان پیدا می‌شوند و پس از ایفای نقش خود با هنرمندی از دل داستان خارج می‌شوند.

انتشارات کتاب نیستان «چنین دیدم» را در ۲۲۴ صفحه با قیمت ۴۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است. 

۵۷۵۷

کد خبر 1391460

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معرفی کتاب ناشران صنعت نشر بازار کتاب چنین دیدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!

عصر ایران - سرگرمی های تصویری یافتن شی پنهان از جمله بهترین گزینه ها برای بهبود تمرکز، عملکرد چشم ها و تقویت مغز هستند.  

در سرگرمی تصویری زیر یک فروشگاه گل و گیاه دیده می شود. یک کاکتوس بین گیاهان موجود در این فروشگاه وجود دارد که باید آن را پیدا کنید.

چالش این است که کاکتوس را در پنج ثانیه پیدا کنید.

 

 

از فواید این قبیل سرگرمی های تصویری می توان به افزایش چابکی و انعطاف ذهنی، بهبود عملکرد حافظه و کاهش استرس اشاره کرد.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

در تصویر زیر مکان کاکتوس بین گیاهان دیگر مشخص شده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مورچه ای که میان پروانه ها پنهان شده است/ یک چالش برای تیزبین ها

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)