Web Analytics Made Easy - Statcounter

چگینی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد قصه های قرآنی را به کودکان و نوجوانان معرفی کنند تا بچه ها در خلال داستان با مباحث اخلاقی و مذهبی آشنا شوند.

«علی محمد چگینی» در پاسخ به این سوال که کانون های فرهنگی هنری مساجد تا چه اندازه می توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش داشته باشند به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  هنوز بسیاری از مساجد ما کانون ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساجد شهرهای بزرگ دارای کانون های فرهنگی هنری هستند اما بسیاری از مساجد در شهرهای کوچک و روستاها کانون ندارند. با توجه به عملکرد و برنامه های خوبی که کانون های فرهنگی هنری مساجد دارند، خوب است که تمام مساجد در سراسر کشور این کانون ها را داشته باشند.

 

این نویسنده و معلم با بیان اینکه معلمان مدارس، هیئت امنا و امام جماعت مساجد باید با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش مهمی در تشویق افراد به خصوص بچه ها به کتاب و کتاخوانی داشته باشند. این کانون ها می توانند کتابخانه های مساجد را مجهز کنند تا در این کتابخانه ها برای گروه های مختلف سنی کتاب های مختلف و متنوعی وجود داشته باشد. صرفا نباید کتاب هایی که برای بچه ها در مساجد تهیه می شود، مذهبی باشد.

 

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه های متنوع و شاد بچه ها را به کتاب و مطالعه ترغیب کنند؛ به عنوان مثال می توانند برنامه کتابخوانی از 10 دقیقه تا نیم ساعت داشته باشند و در این زمان کتاب های خوب برای بچه ها خوانده شود. مسئله مهم این است که برنامه ها باید شاد باشد تا بچه ها علاقه مند شوند. کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند مسابقات کتابخوانی برگزار کنند و جوایزی برای بچه ها در نظر بگیرند. این جوایز باعث می شود که بچه ها به کتاب و کتابخوانی تشویق شوند. یکی از مسایلی که کانون های مساجد باید در مورد آن دقت کنند ، این است که برنامه ها خسته کننده و طولانی نباشد تا بچه ها خسته نشوند. در طول برنامه های کتابخوانی حتما با شیرینی و شکلات از بچه ها پذیرایی شود تا آنها با ذوق و شوق بیشتری در این برنامه ها شرکت کنند.

 

چگینی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد همه نوع کتاب خوب را با توجه به گروه سنی به کودکان ، نوجوانان و جوانان معرفی کنند، افزود: یکی از بهترین کتاب ها برای کودکان و نوجوانان، کتابهای قصه های قرآنی است زیرا بچه ها در خلال داستان با مباحث اخلاقی و مذهبی آشنا می شوند.

 

وی با تاکید بر لزوم همکاری خانواده ها با کانون های فرهنگی هنری مساجد،خاطر نشان کرد: والدین باید با رویی گشوده و اخلاقی خوش کودکان و نوجوانان را  با خود به مسجد ببرند تا در برنامه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری کانون شرکت کنند. در این صورت بچه ها با ذهنیت خوب و مشتاقانه  به مسجد می روند و خودشان ترغیب می شوند که در برنامه های مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت کنند.

 

این نویسنده اظهار داشت: متاسفانه برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد برای گروه سنی کودک برنامه ای ندارند و فقط برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی می کنند، در صورتی که لازم است برای تمام گروه های سنی برنامه های متنوع و شاد داشته باشند.

 

وی یادآور شد: یکی از مسایلی که باید به آن توجه شود، این است که محیط فیزیکی مسجد نیز باید به گونه ای باشد که ترغیب کننده افراد به خصوص بچه ها باشد. در قدیم در حیاط مساجد درختانی مانند توت و گردو می کاشتند تا بچه ها به خاطر خوردن میوه به حیاط مساجد بیایند و کم کم جذب مسجد و برنامه های آن شوند. متاسفانه در حال حاضر مشاهده می کنیم که برخی از مساجد مدل آپارتمانی شدند و آن صفای مساجد سنتی را ندارند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مریم داوری ترویج کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های فرهنگی مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند برنامه ها تا بچه ها بچه ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین