Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی مختلف استان قزوین مستقر هستند.

حمیدرضا خانپور افزود: تعهد شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در زمینه احیای واحدهای تولید راکد و تعطیل در سال جاری، ۵۰ واحد است اما تلاش داریم تا این رقم را به ۲ برابر رسانده و تا پایان امسال که به نام جهش تولید نام گذاری شده است، شاهد راه اندازی و احیای ۱۰۰ واحد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است، گفت: سال گذشته نیز شاهد احیای ۵۵ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بودیم.

اولویت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی قزوین با واحدهای راکد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین همچنین گفت: در حال حاضر اولویت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان با واحدهای صنعتی راکد و یا واحدهای تولیدی است که به دلیل بدهی به بانک ها واگذار شده اند.

این مسوول گفت: با رایزنی با سرمایه گذاران، تلاش داریم بخشی از واحدهای راکد و تعطیل را از طریق جایگزینی سرمایه گذار احیا کرده و به چرخه تولید بازگردانیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان راکد بوده و یا با کم ترین ظرفیت ممکن به فعالیت می پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه کمبود نقدینگی، نداشتن بازار، بدهی های بانکی، کمبود مواد اولیه و فرسودگی ماشین آلات و مسایل مدیریتی از جمله مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان هستند،اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی ویژه مسایل و مشکلات هر واحد به طور دقیق و با جزییات شناسایی و درصدد رفع مشکل آنها هستیم.

مشکلات پارک صنعتی لیا به زودی مرتفع می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در ادامه با بیان اینکه مشکلات پارک صنعتی لیا به زودی مرتفع می شود،گفت: پارک صنعتی لیا در سال های اخیر به شهرک صنعتی لیا ملحق شد.

وی اظهار داشت: پارک صنعتی لیا تا قبل از این الحاق یک محدوده صنعتی با مشکلات زیاد و کمبودهای زیربنایی بود و واحدهای تولیدی مستقر در آن در زمینه تامین برق و گاز خود مشکل داشتند و همچنین از امکانات روشنایی، آسفالت و تصفیه خانه و ... برخوردار نبودند.

این مسوول گفت: با الحاق این پارک به شهرک لیا در قالب تفاهم نامه میان سازمان صنایع کوچک ایران و شهرک های صنعتی و استانداری قزوین مقرر شد نیمی از منابع مربوط به ایجاد زیرساخت های لازم از محل اعتبارات استانی و نیمی از آن از محل مشارکت واحدهای تولیدی پارک و شرکت شهرک های صنعتی تامین شود.

خانپور اظهار داشت: در همین راستا اجرای شبکه داخلی فاضلاب پارک لیا رو به اتمام است و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای هفته دولت در سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین اظهار داشت: ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح زیرساختی که از نیازهای مبرم واحدهای موجود در پارک لیا هستند، هزینه شده است.

وی همچنین گفت: عملیات گازرسانی به پارک صنعتی لیا نیز با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا ماه آینده قابلیت بهره برداری پیدا می کند.

تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی لیا تا پایان امسال تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: پس از الحاق پارک لیا به شهرک لیا و نیازهای واحدهای تولیدی این لکه صنعتی به تصفیه خانه، کار ساخت مدول دوم تصفیه خانه لیا را آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح، اظهار داشت: ظرفیت مربوط به این تصفیه خانه ۱۸۰۰ متر مکعب است و عملیات اجرایی آن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسوول گفت: این تصفیه خانه، آب مصرفی واحدهای تولیدی پارک لیا را تصفیه می کند.

وی در خصوص رهاسازی پساب واحدهای تولیدی لیا به اراضی کشاورزی نیز که این روزها مشکلات زیست محیطی را به همراه داشته است، گفت: براساس قانون هدایت های آب های تصفیه شده واحدها برعهده شرکت آب منطقه ای است.

خانپور گفت: در برخی ایام سال کشاورزان اب های رهاسازی شده از شهرک لیا را صرف فعالیت های کشاورزی می کنند اما برخی اوقات نیز به استفاده از آن نیاز ندارند که این مساله موجب تجمع آبها در یک مکان و تولید گنداب شده و مشکل زیست محیطی ایجاد می کند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

۲۵۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در شهرک های صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد هزار مورد مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی و سایر مربوط به البرز تنها شهر صنعتی استان است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید استان قزوین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید استان قزوین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین شهرک ها و نواحی صنعتی شهرک های صنعتی استان صنعتی استان قزوین واحدهای تولیدی پارک صنعتی لیا واحدهای تولید تصفیه خانه پارک لیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • گل گهر 0-0 شمس آذر قزوین؛ بازگشت لیگ برتر به تنظیمات کارخانه!
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود