Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد  در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان بافق مدیریت خانواده را به عنوان زیربنایی‌ترین مدیریت که کیفیت دیگر مدیریت‌ها متفرع بر این مدیریت است دانست و گفت: با توجه به تعداد بالای پرونده‌های خانوادگی در شهرستان بافق تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در این شهر ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نیمی از پرونده کیفری و حقوقی شهرستان بافق مرتبط با موضوع و امور خانواده است، افزود: اگر خانواده مدیریت شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

دهشیری از جوانان پشت خط اردواج به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های جدی حوزه خانواده یاد کرد و اظهار داشت: باید همه نهاد‌ها با توجه به مسئولیت خطیر خود در حوزه خانواده زمینه لازم را جهت تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنند.

دهشیری با بیان اینکه امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از نیاز‌های اولیه جامعه و بشریت است، گفت: در ارزش گذاری رابطه دولت با ملت سخن از کیفیت و میزان خدمت عمومی است.

او تصریح کرد: دولت همه توان و اقتدار خود را از مردم می‌گیرد اقتضا دارد این توان را در جهت رفاه مردم و خدمت به ان‌ها مصروف سازد. حاکمیت وظیفه دارد امنیت، عدالت و اسباب رفاه و زمینه‌های تعالی و فلاح را برای مردم و جامعه فراهم آورد.

دهشیری با بیان اینکه هدف ادیان الهی، ارسال رسل و انزال کتب، عدالت در جامعه بوده است، گفت: عدالت کارکرد‌های متفاوتی در حوزه افرینش بمصداق کلام نبوی که بالعدل قامت اسموات و الارض و در حوزه تشریع و قانونگذاری و جزا و پاداش دارد. عدالت منطق بر فطرت انسانی است و همه به دنبال تحقق آن جهت رسیدن به نقطه کمال و سعادت الهی هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: دستگاه قضایی با نگاه احقاق حق و اجرای عدالت و ابطال باطل و مبارزه باظلم و بی عدالتی ایجاد شده تا مستقل و قاطع و استوار عدالت را اجرا کند و به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی وظایفی بر عهده دارد که مهمترین آن تحقق عدالت در جامعه به عنوان بخشی موثر از حاکمیت است.

او افزود: با حضور آیت الله رئیسی در مدیریت جهادی قوه قضائیه انگیزه و همت مضاعفی در کارکنان آن ایجاد شد که رسیدگی به بیش از ده هزار پرونده و کاهش پرونده‌های مسن و معوق در ۵ ماهه گذشته در استان یزد گواهی بر این ادعا است.

دهشیری با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب آیت الله رئیسی، اظهار داشت: معظم له در این حکم ۸ توصیه را بیان نموده اند که مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن از جمله آن هاست.

او تصریح کرد: مردمی بودن دستگاه قضا به این معنی است که مردم قوه قضاییه را حقیقتا ملجا و پناهگاه خود بدانند و دسترسی آسان به خدمات قصاییو عدالت داشته باشند.

دهشیری افزود: انقلابی بودن به این معنی است کارکنان قوه قضائیه با اراده و عزم فولادین خود ناممکن‌ها را ممکن کنند که چنین روحیه‌ای در صحنه‌های حساس نظام در بین ملت ایران بسیار دیده شده که مقابله با ویروس منحوس کرونا نمونه اخیر آن بوده است.

او با تقدیر از کادر درمان و نیرو‌های مسلح در مقابله با ویروس کرونا گفت: ملت ایران با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و شرکت گسترده در رزمایش مومنانه برگ زرین و افتخار دیگری را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند.

رئیس کل دادگستری استان یزد در تبیین روحیه انقلابی قوه قضائیه تصریح کرد: انقلابی بودن در دستگاه قضا به معنای رسیدگی و برخورد قاطع در پرونده‌ها و قائل نشدن تفاوت بین صاحبان قدرت و ثروت با مردم است.

او افزود: در حوزه مبارزه با فساد باید به جایی برسیم که قوه در تمامی سطوح خود به سلامت کامل دست یابد تا بتواند به فساد جامعه رسیدگی کند و سلامت به حدی برسد که مسوولین برای کشف فساد در مجموعه جایزه تعیین کنند و کشف نشود.

دهشیری با اشاره به مشکلات حوزه قضائی شهرستان بافق، گفت: یکی از مشکلات حوزه قضایی این شهرستان بحث فضای مجازی است که برخی افراد با اغراض و مقاصدی دست به قلم می‌شوند و فضا سازی می‌کنند در حالی واقعیت چنین نیست و هیچ نفعی نیز برای مردم ندارد و آرامش روانی جامعه را ممکن است مخدوش کند که رفتار این عده فعالین مجازی زیبنده شهرستان نیست.

دهشیری افزود: در این باره توصیه می‌شود که مراقب باشند انسجام و وحدت بین مسئولان و مردم حفظ شود و از دوقطبی کردن جامعه اجتناب کنند و باید در این حوزه نظارت قوی تری اعمال شود.

رئیس دادگستری استان یزد ادامه داد: باید سعی شود پلیس فتا به منظور رصد و نظارت بر فضای مجازی در این شهرستان فعال باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری استان یزد پیشگیری از آسیب های اجتماعی قوه قضائیه دادگستری استان یزد شهرستان بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مذهب تشیع در زمان امام جعفر صادق (ع) در راستای گسترش و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی و مذهبی شکل گرفت و ایشان به عنوان رئیس مذهب جعفری معروف شدند.

وی افزود: بزرگان و نخبگان حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه امام جعفر صادق (ع) مدیریت کنند و تربیت شاگردان توانمند برای نسل آتی جامعه مدنظر ویژه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: سازمان ملل متحد باید در خدمت مظلومان باشد و با ظالمانی که انسان‌های بی‌گناه که برای استقلال خود تلاش می‌کنند را به خاک و خون می‌کشند برخورد قاطعانه کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: آحاد مردم و مسئولان باید در جهت تحقق این شعار راهبردی نقش‌آفرینی کنند و یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که این مهم باید مورد توجه مسؤولان امر باشد.


آیت الله دری با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی استان مرکزی گفت: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند و سیستم بانکی کشور نیز باید در خدمت تولید باشد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق گفت: این اتفاقات تأثیرگذار جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

کد خبر 6095818

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • فرهنگیان به‌عنوان قهرمان ملی معرفی شوند
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است