Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های هند، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه دستور اجرایی درباره رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد و به شدت از شبکه اجتماعی توئیتر انتقاد نمود. 
رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که هدف از این اقدام محدود کردن قدرت رسانه‌های اجتماعی است. 
اما هند با چالش‌های خاص خود در ارتباط با رسانه‌های اجتماعی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار اظهارات نفرت آمیز علیه یک گروه خاص و همچنین اخبار جعلی به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر در این کشور منجر شده است. 
به این منظور دهلی نو سیاست‌ها و قانون‌های جدید معرفی کرده است که بر اساس آن مسوولیت بررسی و همچنین کنترل محتوای منتشر شده بر روی رسانه‌های اجتماعی بر عهده شرکت‌های عامل این رسانه‌ها است. 
اوبهاو تیواری مشاور سیاست گذاری در شرکت موزیلا گفت: در حالی که هند می‌خواهد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، کنترل بیشتری بر محتوای منتشر شده در رسانه‌های خود داشته باشند و با قانون گذاران همکاری بیشتری بکنند، آمریکا از سوی دیگر معتقد است که این سیاست بر بی‌طرفی سیاسی تاثیر منفی می‌گذارد و می‌خواهد این اقدامات را متوقف کند. 
قوانین آمریکا شبکه‌های اجتماعی را در قبال محتواهایی که کاربران در آن منتشر می‌کنند، مسوول نمی‌دانند، چراکه این شبکه‌ها به عنوان بستر عمل می‌کنند نه ناشر. 
وی افزود: اکثر رسانه‌های اجتماعی بزرگ در آمریکا قرار دارند و سیاست‌های آن‌ها تحت تاثیر قوانین آمریکا می‌باشد، بنابراین هند در کوتاه مدت تحت تاثیر دستور اجرایی ترامپ قرار نخواهد گرفت. 
کارشناسان سیاسی معتقدند که اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با چالش‌های مختلف قانونی مواجه خواهد شد. 
ماجرا از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته توئیتر برای نخستین بار ۲ پیام رئیس جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر را راستی آزمایی کرد؛ ترامپ نیز در واکنشی این شبکه اجتماعی را تهدید به تعطیلی کرد. 
به گفته یکی از سخنگویان توییتر، برخورد اخیر با ترامپ در راستای سیاست جدید این شبکه اجتماعی برای محدود کردن انتشار محتوای مخرب و گمراه‌کننده درباره همه‌گیری کروناست. این درحالی است که این قانون در مورد توییت‌های پیشین رئیس جمهوری آمریکا درباره موثر بودن داروی هیدروکسی‌کلروکین در درمان بیماری کووید-۱۹ اعمال نشد. 
در چند سال گذشته دولت هند مشغول اصلاح قوانین تکنولوژی اطلاعات بوده تا شرکت‌های اینترنتی را مجبور به تایید هویت کاربران و جلوگیری از انتشار مطالب ناشناس و بی‌اعتبار کند. به عنوان مثال، هند از شرکت "واتس آپ" که از سوی شرکت "فیس بوک" خریداری شده، خواسته است تا انتشار اخبار جعلی در گروه‌های مختلف اجتماعی را کنترل کند. 
هند با ۲۰۰ میلیون کاربر، بزرگ‌ترین بازار شرکت "واتس آپ" در جهان است اما اخبار و تصاویر جعلی که در گروه‌های مختلف اجتماعی این رسانه منتشر می‌شود به یک نگرانی جدید برای شرکت فیس بوک تبدیل شده است. 
انتشار اخبار جعلی در رسانه "واتس آپ" در هند همچنان ادامه دارد و گاه به بروز خشونت در جامعه هند منجر می‌شود. 
یک مقام ارشد دولتی هند گفت: در سرتاسر جهان کشورها مشغول سیاست گذاری‌های جدید برای مسوولیت پذیر کردن رسانه‌های اجتماعی در مقابل محتوای منتشر شده هستند. نگرانی‌های زیادی در خصوص مسولیت پذیری و انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. رژیم‌های قانونی مناسب در سرتاسر جهان در حال شکل گیری هستند. 
"کی روی" یک کارشناس مسائل سیاسی هند گفت: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای کنترل محتوا و محدود کردن آن،  بر الگوریتم‌ها تکیه می‌کنند. این الگوریتم‌ها به صورت زنده میلیون‌ها محتوا را بررسی می‌کنند و تنها در موارد خاص، انسان برای کنترل محتوا وارد عمل می‌شود.  
در سال گذشته (۲۰۱۹) شرکت توییتر پس از مسدود کردن یک کانال وابسته به دولت هند، از سوی پارلمان این کشور برای پاسخگویی احضار شد. اما مقامات ارشد این شرکت در جلسه پارلمانی هند حضور نیافتند. 
بنابراین آمریکا به بهانه امنیت شهروندان و آزادی بیان خواستار عدم دخالت رسانه‌های اجتماعی است اما هند به بهانه‌های مشابه خواستار کنترل و مسئولیت پذیری بیشتر رسانه‌های اجتماعی در مقابل محتوای تولید شده می‌باشد. 
 

برچسب‌ها هند توییتر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فیس بوک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند توییتر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فیس بوک هند توییتر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا فیس بوک رسانه های اجتماعی جمهوری آمریکا شبکه اجتماعی اخبار جعلی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این اقدام بحث برانگیز قانون‌گذاران آمریکایی با چالش‌های قانونی روبرو شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص ممنوع کردن این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو که مالک آن در چین مستقر است، می‌گوید: «سال‌ها به پکن اجازه دادیم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند. این کار به طرز خطرناکی کوته‌بینانه بود. اکنون قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد. این اقدام خوبی برای آمریکا است». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) این لایحه را امضا کند.

تیک‌تاک یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا است که به خصوص میان جوانان و نوجوانان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برنامه که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است تا به حال با ادعاهای متعددی در خصوص امنیت داده‌ها از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است. مقامات این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارند.

در حال حاضر، بایت دنس اظهار نظر رسمی نکرده، اما به کارمندان تیک تاک اعلام کرده که شکایتی تنظیم می‌کند و قصد دارد این قانون را مسدود کند. 

نبرد ۴ ساله بر سر برنامه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، فقط یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته نیز شرکت اپل اعلام کرد به درخواست دولت چین، برنامه‌های «واتس اپ» و «تردز» را که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» هستند، از فروشگاه اپل در چین حذف کرده است. این اقدام سبب ممانعت از نصب جدید پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی تردز در چین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل