Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال عربستانی ادعا کرد، شورایی معارض متشکل از هجده عضو از جمله سه شاهزاده سعودی برای برکناری ولی‌عهد این کشور تشکیل شده است.

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالرحمن السهیمی» فعال سعودی مدعی شد، معارضان یک «شورای هماهنگی» شامل سه شاهزاده از خاندان حاکم تشکیل داده‌اند و هدف این شورا برکناری «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، السهیمی در ویدئویی ضبط شده که از طریق یوتیوپ پخش شده، افزود: شورای هماهنگی معارضان سعودی متشکل از ۱۸ عضو است که سه نفر از آنها از شاهزادگان سعودی هستند. این شورا به تحصن، نافرمانی مدنی یا حمل سلاح فرا نمی‌خواند بلکه کارش محدود به مکاتبات با کشورهای جهان و سازمان‌های رسمی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد، مکاتباتی با پارلمان‌های اسلامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اعضای کنگره آمریکا و اعضای پارلمان اروپا انجام شده است. آنها گفته‌اند بر این اساس که سازمان‌های حاکم در عربستان مستقل از شخص شاه باشند و کشور، پارلمان منتخب داشته باشد، از شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» حمایت خواهند کرد.

السهیمی سپس از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی خواست پسرش را از کلیه مناصب فعلی از جمله ولی‌عهدی کنار بگذارد و این مسؤولیت را به احمد بن عبدالعزیز واگذار کند.

وی تأکید کرد: هفده کشور اسلامی با رویکرد ما موافق هستند اما ما منتظریم که آغاز این کار از سوی خود ملک سلمان باشد.

ادعای توطئه درباره جام جهانی فوتبال در قطر

السهیمی در ادامه مدعی شده، برخی مسؤولان سعودی طرحی ریخته‌اند که چند ماه قبل از آغاز جام جهانی قطر (۲۰۲۲) ، این کشور را با انفجارهایی هدف بگیرند تا جام جهانی در این کشور برگزار نشود.

وی در ادامه صحبت یکی از نزدیکان به نظام سعودی را نقل کرد که گفته است «جام جهانی در قطر در سال ۲۰۲۲ برگزار نخواهد شد» . وقتی دلیل این موضوع را از شخص مذکور پرسیده‌اند؛ وی گفته است «بر هم زدن این امر (جام جهانی) هزینه‌ای بیشتر از تعدادی خودروی بمب‌گذاری شده در کشور کوچکی مانند قطر نخواهد داشت».

پرونده «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی

السهیمی سپس ادعا کرد، نام یکی از متهمان مربوط به پرونده «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی را در اختیار دارد و آن تحویل سازمان ملل خواهد شد.

وی گفت، نام این شخص در هیچ یک از پرونده‌های مربوط به این مسأله در ترکیه یا عربستان ذکر نشده است.

خاشقچی آخرین بار روز در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است.

رسانه‌های ترکیه‌ای چند روز بعد اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. مقام‌های سعودی، در اولین واکنش این روایت را رد و ادعا کردند خاشقچی، ساختمان را زنده و سالم ترک کرده است.

عربستان سعودی، سرانجام تحت فشار رسانه‌های بین‌المللی و با موضع‌گیری مقام‌های کشورهای مختلف  اعلام کرد خاشقچی داخل ساختمان کنسولگری کشته شده است. 

ارتش سایبری سعودی، سامانه پاتریوت و پروژه نئوم

وی در پایان به اقدامات ارتش سایبری عربستان سعودی علیه برخی ملت‌های عربی و تخریب وجهه آنها نیز اشاره کرد و گفت، ملت سعودی نسبت به آنچه در اطرافش رخ می‌دهد، کاملا آگاه است.

السهیمی درباره سامانه‌های پدافند هوایی آمریکایی در عربستان «پاتریوت» نیز گفت، ۷۰ درصد از سکوهای این سامانه برای حفاظت از کاخ‌های محمد بن سلمان به کار رفته و فقط سی درصد مابقی برای حفاظت از کشور و تأسیسات آن استفاده شده است.

وی پروژه «نئوم» را هم پروژه‌ای در راستای خدمت به رژیم اسرائیل خواند.

شهر نئوم که نام آن از ترکیب کلمه لاتین «نیو» به معنای جدید و معادل عربی کلمه «آینده» تشکیل شده است، قرار است تا سال ۲۰۳۰ با بودجه‌ای ۵۰۰ میلیارد دلاری ساخته شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی محمد بن سلمان سازمان ملل شاهزاده سعودی عربستان سعودی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان

به گزارش ورزش سه، فوتبال عربستان از نیم فصل گذشته و پس از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر، شاهد حضور ستارگان بزرگی بوده است و حالا در شرایطی که لیگ روشن عربستان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف از آغاز مذاکرات مسئولان باشگاه‌های این کشور با ستارگان فوتبال در‌ جهان خبر می‌دهند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: مسئولان فوتبال عربستان سعودی در ماه‌های گذشته ملاقات‌هایی با مسئولان باشگاه‌های انگلیسی داشتنه‌اند تا خود را برای نقل و انتقالات تابستانی آماده کنند. اکثر باشگاه‌های لیگ عربستان در حال آماده شدن برای بالا بردن کیفیت تیم خود با جذب بازیکنان بهتر هستند.

این روزنامه توضیح داد که کاسمیرو، بازیکن برزیلی منچستریونایتد، در صدر فهرست بازیکنان مدنظر لیگ عربستان قرار دارد و یکی از باشگاه‌ها برای مذاکره و عقد قرارداد با این بازیکن چراغ سبز دریافت کرده است.

از طرفی جان مورتاگ، مدیر ورزشی سابق منچستریونایتد، در پایان ژانویه گذشته برای مذاکره با مقامات به عربستان سعودی آمد، چراکه این باشگاه چندین بازیکن را برای فروش پیشنهاد داده که در راس آنها کاسمیر قرار دارد.

الشرق الاوسط افزود: مایکل ایمنالو، مدیر ورزشی لیگ عربستان، به دلیل رابطه‌ای که با مدیربرنامه این بازیکن دارد، نقش مهمی در تنظیم این قرارداد ایفا خواهد کرد.

روزنامه تلگراف انگلیس نیز تأیید کرد که تاد بولی، رئیس باشگاه چلسی ماه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده و احتمالاً در آنجا با مدیر ورزشی لیگ عربستان دیدار کرده است. این روزنامه توضیح داد که اگر همه چیز با روال عادی پیش برود، انتقال لوکاکو جزو اولین قراردادهای آینده لیگ عربستان خواهد بود، زیرا آبی‌ها از فروش مهاجم بلژیکی بدشان نمی‌آید.

روزنامه انگلیسی اتلتیک نیز به دیدار ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال و جیسون اتوئو، دستیارش با مقامات عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که دیدار بر روی آشنایی با یکدیگر به منظور گفتگو درباره بازیکنان و قراردادهای احتمالی متمرکز بوده است.

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های انگلیسی، انتقال توماس پارتی، بازیکن آرسنال را به انتقال به لیگ عربستان در تابستان آینده محتمل دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند باشگاه‌های الاتحاد و النصر خواهان جذب هافبک غنایی هستند.

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم