Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@00:05:07 GMT

پکن خطاب به واشنگتن‌: نمی توانم نفس بکشم!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۱۰۶

پکن خطاب به واشنگتن‌: نمی توانم نفس بکشم!

 

به گزارش ایسنا، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به توییت همتای آمریکای خود در رابطه با مساله هنگ‌کنک و تصویب قانون امنیتی چین درباره این دولتشهر در پیامی کنایه‌آمیز در توئتیر نوشت: نمی‌توانم نفس بکشم.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشته بود: هم اکنون زمان مهمی بر جهان است.این در تاریخ ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستداران آزادی در سرتاسر جهان باید در کنار حاکمیت قانون ایستاده و حزب کمونیست چین را که آشکارا تعهدات خود به مردم هنگ‌کنگ نقض می‌کند بازخواست کند.

جمله سخنگوی وزارت خارجه چین در واقع اشاره‌ای است به آخرین کلمات جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که هنگام خفه شدن زیر چکمه‌های پلیس آمریکا بر زبان آورد. مرگ فلوید جرقه اعتراضاتی را در آمریکا زده که پس از ۵ روز شهرهای آمریکا را در برگرفته و به نظر می‌رسد دیگر برای پلیس و نیروهای امنیتی قابل کنترل نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس یازدهم دریای کارائیب منطقه حفاظت شده خاییز سیروس مشفقی پکن واشنگتن مجلس یازدهم دریای کارائیب منطقه حفاظت شده خاییز سیروس مشفقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی