Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@02:31:04 GMT

مرمت و احیای 6 مسجد تاریخی در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۲۱۸

مرمت و احیای 6 مسجد تاریخی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 6 مسجد تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت و احیا می‌شوند.

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه 6 مسجد تاریخی در شهرهای مختلف استان مرمت و احیا می‌شوند، اظهار داشت: این مساجد شامل مسجد مطلب خان خوی، مسجد جامع ارومیه، مسجد سردار، مسجد حمامیان بوکان، مسجد جامع مهاباد، مسجد طاق میاندوآب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به آغاز عملیات مرمت مسجد جامع ارومیه اشاره کرد و گفت: در مرحله  اول مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از مساجد تاریخی دوره اسلامی با محراب گچبری و منحصر به فرد بوده که در سال‌های گذشته دستخوش تغییر و تحولاتی در معماری آن شده است، مرمت می‌شود.

این مقام مسوول افزود: همچنین در سال‌های اخیر تعریض خیابان نزدیک این مسجد و انجام لوله‌گذاری‌های انشعابات گاز و آب در اطراف آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر احیای این مسجد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال با توجه به اهمیت تاریخی این بنای باارزش، اقدامات برای احیا مجدد حجرات مسجد جامع ارومیه و تعیین پلان بخش حجرات قدیمی ضلع شرقی آن آغاز می‌شود.

جباری تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان مقرر شده است حجرات ضلع شرقی این مسجد احیا و کاوش‌های باستان‌شناسی برای دسترسی به آثار تمدنی پیشین نیز در مسیر شبستان گنبددار مسجد ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این اقدامات اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از منابع سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده است که در این راستا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی مسجد میراث فرهنگی گردشگری مسجد جامع ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت : در محور ارومیه به سلماس ۴ دستگاه خودروی سواری پراید، پژو206 SD و دو دستگاه پژو 405 با یکدیگر برخورد کردند.

 حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات شهید افشارجو ( گردنه قوشچی) ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی در پایان گفت: این حادثه ۷ مصدوم و ۱۱ حادثه دیده داشت که مصدومین بعد از رهاسازی، انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی