Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حیدریان روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت با اشاره به آغاز گرمای هوا افزود: در این فصل با وجود  اطلاع‌رسانی‌های قبلی، شاهد آن هستیم که افراد زیادی بدون توجه به هشدارها و اخطارهای پیشین در مکان‌های ممنوعه تردد و یا شنا می‌کنند و دچار حادثه می‌شوند.

وی با اشاره به بازدید شهروندان از تاسیسات آبی استان سمنان، گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی و شرایط رسوبی کف مخازن، خطرات جدی را برای ترددکنندگان، شناگران و ماهیگیران به همراه دارد و شهروندان باید به این مسایل توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدریان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: افرادی که در این مخازن به شنا می‌پردازند باید آگاه باشند که تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل هنگام شنا کردن می‌شود. 

وی ادامه داد: سطح آب سدها و مخازن شفاف به نظر می رسد و وجود جریان‌های زیرسطحی باعث کدرشدن و در نتیجه کاهش دید می‌شود و ممکن است در اثر برخورد با تأسیسات و درختچه‌های کف مخزن شناگران جان خود را از دست بدهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به نصب تابلوهای هشداردهنده در حاشیه مخازن سدها، بندهای انحرافی و تأسیسات تغذیه مصنوعی استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی به ویژه به جوانان از خطرات ناشی از شنا و سایر تفریحات، مکان‌های ممنوعه را ایمن ساخته و شرایطی به وجود آید تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 516589 برچسب‌ها استان سمنان شنا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول