Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تصرفات انسانی در محیط زیست باید به اندازه حداقل و ضرورت باشد گفت: تخریب دامنه الوند نباید ادامه پیدا کند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کوهنوردی استان همدان با قدردانی از دغدغه‌مندی ایشان برای حفظ کوهستان الوند، اظهار داشت: اصل اینکه الوند باید حفظ شود بدیهی است و کسی نباید در این موضوع تردید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه الوند نماد و شناسنامه همدان است، افزود: تصرفات انسانی در محیط زیست باید به اندازه حداقل و ضرورت باشد.

امام جمعه همدان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در مورد زمین خواری و کوه‌خواری و ضرورت برخورد قاطع با این معضل تذکر داده و تاکید کرده‌اند.

پیامدهای بی‌توجهی به "خسارات پنهان" در تخریب محیط زیستاذعان رئیس سا‌زمان محیط زیست به تخریب محیط زیست در ‌سال‌های اخیرانتقاد امام جمعه کرمان از دستکاری‌های انسان در طبیعت و تخریب محیط زیست

وی ساخت و سازها در دامنه الوند در دو دهه اخیر را غیر معمول و قابل تامل دانست و بیان کرد: این ساخت و سازها و تخریب کوهستان در دامنه الوند نباید ادامه پیدا کند و در صورت نیاز نیز باید با نگاه کامل کارشناسی و در حد ضرورت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مطالبه عمومی باید در موضوع دامنه الوند ورود کارشناسی داشته باشد، گفت: توضیحات افراد و دستگاه‌ها در مورد ساخت و سازهای دامنه الوند باید راستی آزمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه حد و حدود تصرف در دامنه الوند باید مشخص شود، مطرح کرد: لازم است از تخریب بیشتر کوهستان الوند ممانعت شود.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه وضعیت زیست محیطی الوند شرم‌آور و در شان همدان نیست، ابراز کرد: سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی برای حفاظت از الوند باید ورود و مطالبه‌گری کنند.

به گزارش تسنیم در این جلسه، بیات از کوه‌نوردان پیشکسوت و فعال محیط زیست نیز گفت: الوند زادگاه تمدن ایران زمین است که بیش از 20 هزار چشمه در آن وجود دارد، اما متاسفانه در چند سال اخیر مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته و آسیب‌های جدی دیده است.

وی با بیان اینکه برخی برای منافع شخصی در سکوت دستگاه‌های مسئول الوند را تخریب کرده‌اند، مطرح کرد: طرح توسعه گردشگری آسیب جدی به الوند زده و برخی افراد برای منافع خود با تجهیزات مکانیکی به جان الوند افتاده‌اند.

بیات تصریح کرد: از نماینده ولی فقیه می‌خواهیم از بدتر شدن وضعیت کوهستان الوند جلوگیری کند، چرا که دیری نخواهد گذشت که همدان با خبر بزرگترین کوه‌خواری کشور در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

باقری از کوه نوردان و کاشف غار علیصدر نیز بیان کرد: دشت میشان نگین کوه‌نوردی کشور است اما عده ای برای تامین منافع شخصی به دنبال تخریب الوند هستند.

درخواست بغض آلود قهرمان کوهنوردی جهان ازامام جمعه همدان برای ممانعت از تخریب الوند

چشمه قصابانی از قهرمانان هیمالیا و فاتح اورست با بیان اینکه در 39 آیه قران به عظمت کوهستان اشاره شده است، گفت: متاسفانه شاهد بی مهری به کوهستان الوند هستیم.

وی با تاثر شدید از وضعیت پیش آمده و با صدای بغض آلود از نماینده ولی فقیه در استان خواست تا از تخریب بیش از پیش کوهستان الوند که تمام کوه‌نوردان کشور به آن تعلق خاطر دارند، ممانعت کند.

انتهای پیام/741/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه کوهستان الوند دامنه الوند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: حل مشکل معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می‌کند جنبه عمومی داشته و این ورود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
 رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و لزوم حراست و صیانت از حقوق مردم در این بخش تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: این عوارض باید در راستای ارتقاء امور زیست‌محیطی استان سمنان صرف شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه، بستر وسیعی برای پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم‌افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد. 
بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است. 
وی عنوان کرد: وصول معوقات و عوارض آلایندگی وفق مقررات پیگیری و نتایج حاصله گزارش خواهد شد.
انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم