Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@22:44:00 GMT

ترامپ نشست جی۷ را به تعویق انداخت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۷۲۸

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای تعویق نشست جی ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) خبر داد.

به این ترتیب، این نشست که قرار بود اواخر ماه میلادی آینده (ژوئن) برگزار شود، به ماه میلادی سپتامبر یا حتی دیرتر موکول می‌شود.

ترامپ همچنین از افزایش لیست مدعوین خبر داد و گفت از استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند نیز برای پیوستن به این جمع دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، جی ۷ در قالب فعلی یک گروه منسوخ شده تلقی می‌شود و نمی‌تواند نماینده پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان باشد.

البته معلوم نیست قصد وی از افزایش لیست مدعوین، ایجاد تغییر دائمی در گروه جی ۷ باشد یا خیر.

وی سال گذشته پیشنهاد داده بود روسیه با توجه به اهمیت راهبردی که دارد مجدداً به این گروه بپیوندد. گفتنی است روسیه پیشتر و قبل از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود، در این گروه که آن زمان جی ۸ نامیده می‌شد، حضور داشت.

در حال حاضر این گروه شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن است.

اضافه شدن کشورهای جدید به این گروه، غیبت چین از جمع اقتصادهای برتر دنیا را بیش از پیش نمایان می‌کند و این گمانه‌زنی را مطرح می‌کند که شاید ترامپ قصد دارد آن را به بلوکی برای تقابل با پکن تبدیل کند.

در همین ارتباط یکی از سخنگویان کاخ سفید می‌گوید ترامپ قصد دارد موضوع چین را در نشست امسال مطرح کند.

گفتنی است واشنگتن در حال حاضر علاوه بر اتهامات تجاری، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کووید ۱۹ و همچنین تلاش برای منحرف کردن روند انتخاباتی آمریکا متهم می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای با موتورسیکلت سرقتی در رصد و پایش با استفاده از پابند الکترونیکی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ علی قاسم‌پور؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: روز گذشته مأموران کلانتری 114 غیاثی در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار حرفه‌ای متوجه حضور یکی از سارقان در ساعت 3:00 بامداد در خیابان "طیب" تهران شدند و با توجه به احتمال حضور این متهم در این ساعت جهت سرقت بلافاصله گشت انتظامی به محل حضور سارق اعزام شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه مأموران متهم را در حین سرقت از مغازه مشاهده کردند، ادامه داد: سارق به‌همراه همدست خود که یک خانم بود اقدام به سرقت کردند و قصد فرار داشتند که با حضور به‌موقع پلیس موفق نشدند و این سارق با مشاهده مأموران با سلاح سرد به‌سمت آن‌ها حمله‌ور شد که با آمادگی هرچه تمام‌تر پلیس مواجه, زمینگیر و دستگیر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از متهمان 4 عدد گوشی موبایل سرقتی, یک عدد لپ‌تاپ, دوربین مداربسته و دستگاه DVR که از مغازه به‌سرقت برده بود کشف شد و با استعلام موتورسیکلت متهم مشخص شد موتورسیکلت سرقتی است و روز قبل از حوزه کلانتری 110 شهدا به‌سرقت رفته است.

سارقی با پابند الکترونیکی حین دزدی دستگیر شد

سرهنگ قاسم‌پور بیان کرد: این سارق حرفه‌ای که سوابق متعدد سرقت داشته است، یک ماه قبل توسط پلیس آگاهی تهران احضار شد و پابند الکترونیکی برای وی نصب شد و باتوجه به پایش الکترونیکی این مجرم و قابلیت‌های این پابند که در لحظه مسیر گراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی و حتی در صورت کم بودن شارژ دستگاه اعلام آلارم می‌کند این فرد رصد و در حین سرقت با موتورسیکلت سرقتی دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکترونیکی دستگیر می‌شوند غیر از محکومیتی که اجرا می‌شود به میزان پایش آن‌ها هم اضافه می‌شود، ادامه داد: 3 نفر از شکات شناسایی شدند و هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

وی در پایان به این مجرمان هشدار داد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد تمام سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار را پایش و کنترل می‌کند و در صورت ارتکاب جرمی بلافاصله آن‌ها را در حین ارتکاب دستگیر و با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت