Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:13:05 GMT

رشد ۱۰۹ درصدی کمک های مردمی در دو ماهه ابتدای سال 

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۳۲۰

رشد ۱۰۹ درصدی کمک های مردمی در دو ماهه ابتدای سال 

میرشکار از رشد ۱۰۹ درصدی کمک های مردمی در دو ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: همچنین ما در جشن نیکوکاری سال گذشته که دغدغه و نگرانی زیادی با توجه به تعطیلی مدارس و صنوف داشتیم، نزدیک به پنجاه درصد رشد کمک های مردمی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اکبر میرشکار» پیش از ظهر امروز(یکشنبه 11خرداد) در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اقدامات و برنامه های این مرکز در استان قم خاطرنشان کرد: مردم عزیز قم با وجود مشکلات زیاد کمک های فراوانی کرده اند که حقیقتا جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

22700 خانواده کمک مستمر دریافت می‌ کنند

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به این که  22700 خانوار به صورت مستمر از کمیته امداد خدمات دریافت می‌ کنند، گفت: از این میزان حدود 15500 خانوار، زنان سرپرست خانوار هستند که در مقایسه با کشور آمار بالاتری را نشان می‌ دهد.

 

وی بیان داشت: از حدود 40 هزار فرد تحت پوشش کمیته امداد، حدود 14 هزار نفر بالای شصت سال هستند که خدمات ویژه ای را دریفا می‌ کنند و در سال گذشته 1800 خانواده تحت پوشش قرار گرفتند، البته ما از آن طرف خروجی هم داشته ایم که با ورودی ها تقریبا هماهنگ است.

 

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان قم هیچگونه پشت نوبتی برای قرار گرفتن تحت پوشش، دریافت وام و خدمات دیگر نداریم؛ یکی از خدمات مؤثر ما پرداخت وام های قرض الحسنه از پنج میلیون تومان به بالا است که برخی اختصاص به افراد تحت پوشش دارد که در سال گذشته بالای 1500 نفر وام کارگشایی دریافت کرده اند.

 

پرداخت وام خرید و ودیعه مسکن

 

وی با بیان این که حدود 700 نفر وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند، گفت: 548 از وام قرض الحسنه برای خرید و ودیعه مسکن برخوردار شده اند و در سال 98 حدود 103 میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت کرده ایم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: موضوع توانمند سازی خانواده ها را نیز با جدیت دنبال می‌ کنیم که فقط مربوط به اشتغال نیست چون به عنوان مثال برخی خانواده ها به دلیل چالش ها و دغدغه هایی که داشته اند، نیازمند یک ثبات فکری و آرامش ذهنی هستند از این رو یکی از خدمات مؤثر و مهم کمیته امداد، خدمات مشاوره ای است.

 

وی یادآور شد: در سال 98 بیش از 3500 نفر از طریق مشاوران خبره تحصیل کرده، مشاوره دریافت کرده اند و حدود 9هزار از مشاوره گروهی برخوردار شده اند که در نتیجه آن 67 مورد ترک تحصیل کرده دوباره تحصیل علم را آغاز کردند، تعداد بالایی از افراد طلاق گرفته به زندگی قبلی خود بازگشتند و بالای 700 نفر نیز زندگی جدید خود را آغاز کردند.

 

پرداخت وام اشتغال به 2005 نفر در سال گذشته

 

میرشکار با بیان این که 2005 نفر از مستعدان در سال گذشته وام اشتغال دریافت کردند، گفت: این میزان پرداختی ما حدود 61 میلیارد تومان می‌ شود و این افراد با نظارتی که کمیته امداد انجام می‌ دهد، تا بهمن ماه این وجه را دریافت کردند هرچند کرونا این ها را به یک تلاطمی انداخت ولی دوباره با کمک هایی که می‌ کنیم فراموش نخواهیم کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اشتغال هایی که داشتیم بیشتر در زمینه تولید فرش و گلیم، صنایع دستی، خدماتی، تولیدات دیگر از جمله نجاری، حمل و نقل و مسافر، کشاورزی و دام و طیور و آبزیان بوده است.

 

رشد سرانه ازدواج در سال قبل

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: یکی دیگر از وجوه توانمندسازی خانواده ها، موضوع ازدواج است که ما در سال 98 نسبت به سال 97 رشد 30 درصدی را در پرداخت کمک هزینه ازدواج داشته ایم؛ در سال 98 بالای 1400 مورد با حدود 11 میلیارد تومان پرداختی کمک هزینه ازدواج داشته ایم، بنابراین هم سرانه ازدواج و هم میزان پرداختی ما بالاتر رفته است.

 

وی با بیان این که خیرین استان و کمیته امداد برای خدمت رسانی پای کار هستند، گفت: مشکل اساسی ما بحث زمین برای خانه سازی است چون قیمت زمین ها بالاتر رفته است و ما در صورت تأمین زمین می‌ توانیم مشکل عمده مسکن را برطرف کنیم و نگرانی اصلی ما بالارفتن قیمت مسکن و همچنین ودیعه مسکن است.

 

میرشکار افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات خوبی انجام شده است و در همین ایام چندین هزار ماسک و بطری های ضدعفونی کننده را با همکاری گروه های جهادی در خانه مددجویان در همان روزهای اول تحویل دادیم و همچنین مبالغ نقدی از 300 تا 500 هزار تومان به 3000 خانواده آسیب پذیر پرداخت کردیم.

 

توزیع 19900 بسته معیشتی در اسفندماه بین نیازمندان

 

وی در ادامه عنوان کرد: در ماه اسفند با کمک مردم 19900 بسته معیشتی توزیع کردیم و جالب توجه این است که ما در جشن نیکوکاری سال گذشته که دغدغه و نگرانی زیادی با توجه به تعطیلی مدارس و صنوف داشتیم، به فضل الهی نزدیک به پنجاه درصد رشد داشتیم و مردم نزدیک به هفت و نیم میلیارد تومان کمک کرده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به این که برای سال 99 نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است، گفت: امدادگران کمیته امداد با انگیزه جهادی و نگاهی جدید، کار خود را آغاز کرده ایم و همکاران ما به استثنای مراکز اداری دیگر از روز اول سال تمام روزها را سرکار حضور داشتند و غیر از افراد تحت پوشش، بیش از 7 هزار نفر در همین ایام مراجعه موردی داشته اند که حتی یک مورد هم دست خالی برنگشته است.

 

وی ضمن تقدیر از مردم شریف قم در کمک رسانی به نیازمندان از طریق کمیته امداد بیان داشت: امسال علی رغم همه سختی هایی که داشتیم در طی همین دوماه مردم نزدیک به 16 میلیارد تومان کمک کرده اند که رشد 109 درصدی را نسبت به دو ماهه اول سال 98 شاهد بوده ایم.

 

توزیع 21 هزار بسته معیشتی در ماه رمضان به تناسب تعداد افراد خانوار

 

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ماه رمضان امسال بسته های معیشتی به تناسب تعداد افراد خانواده تقدیم کردیم که بیش از 21 هزار خانواده، بسته های خود را دریافت کردند که به دلیل محدودیت نیرو تا هفته آخر ماه رمضان هم طول کشید که بالای چهار میلیارد و 700 میلیون ارزش بسته های غذایی بوده است.

 

وی با بیان این که 76 هزار پرس غذا در طول ماه رمضان طبخ و در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: تنها توزیع این غذاها کار سختی است ولی مددکاران ما کاملا پای کار هستند، بنابراین در مجموع ما در دو ماهه سال 16میلیارد تومان درآمد مردمی دریافت کرده ایم و تلاش کردیم حتی یک ریال از پول های پرداختی مردم در ماه رمضان را در حساب باقی نگذاشتیم و حتی فطریه ای که مردم پرداخت کردند نیز با وجود تعطیلی بانک ها در همان روز به حساب مددجویان واریز شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان ساخت: در همین دو ماهه اول سال 598 مورد پرداخت وام داشته ایم که حدود سه میلیارد تومان می‌ شود در حالی که هنوز بانک ها پرداخت وام خود را آغاز نکرده اند.

 

برنامه اصلی ما در سال 99 اشتغال و توانمندسازی نیازمندان است

 

وی یادآور شد: در سال 99 باید در حوزه اشتغال نیازمندان و کسانی که بیکار شده اند ورود پیدا کنیم چون خیلی از این افراد توان این که ضامن برای وام های اشتغال ندارند، خیرین می‌ توانند برای ضمانت این افراد نیز اقدام کنند چراکه هدف گیری ما 2540 مورد ایجاد اشتغال است که امیدواریم بانک ها نیز هماهنگی خوبی داشته باشند.

 

میرشکار با تأکید بر این که کمیته امداد باید مردمی شود، گفت: در یک سال و نیم گذشته در راستای همین هدف، مراکز نیکوکاری تا حدود 45 مورد عمدتا در مساجد ایجاد شده و برکات زیادی داشته است که این مراکز در همین دو ماهه سال 99 حدود پنج میلیارد تومان درآمد داشته اند که مردم نیازمند با نظارت کمیته امداد، به جای حضور در کمیته امداد از مساجد کمک خود را دریافت می‌ کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: جامع ترین و کامل ترین بانک اطلاعات نیازمندان در اختیار کمیته امداد است و می‌ توانیم با استفاده از این بانک، نسبت به کمک رسانی درست و جلوگیری از کمک های مکرر اقدام کنیم به همین جهت امروز سامانه ملی «خیر و احسان» با عنوان سامانه سخا رونمایی می‌ شود که خیرین می‌ توانند به راحتی و در آن واحد کمک های خود را به نیازمندان واقعی به صورت لحظه ای پرداخت کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: در پرداخت کمک به نیازمندان مسائل شرعی به صورت دقیق رعایت می‌ شود و پول هایی که از مردم دریافت می‌ کنیم عین پول تا ریال آخر در سبد نیازمندان قرار می‌ گیرد و هزینه های تشکیلاتی و ساختاری ما از جمله حقوق کارمندان، هزینه های آب و برق و گاز مجموعه و هزینه های اداری دیگر بر اساس اعتبارات دولتی تأمین می‌ شود.

 

وی بیان داشت:‌ دخترانی که ازدواج می کنند، ‌فوتی ها و اشتغال هایی که ایجاد می شود، در صورت داشتن درآمد ثابت تا شش ماه بعد از صاحب شغل شدن از تحت پوشش بودن کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج می شوند.

 

میرشکار با اعلام شماره ۱۳۷ برای پیگیری های کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: از مردم عزیز می خواهیم هرگز به افرادی که در کوچه و خیابان و دم در منازل به تکدی گری می پردازند،‌کمک نکنند و هرکسی که اعلام نیاز می کند را به کمیته امداد معرفی کنند و اگر نیاز واقعی داشتند حتما به آنها کمک می کنیم و اگر از شهرهای دیگر آمده باشند،‌شهرداری وظیفه دارد با رعایت احترام آنها را به شهرهای خود بازگردانند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره بخش دیگری از سخنان خود میلیارد تومان سال گذشته دریافت کرده ودیعه مسکن پرداخت وام قرض الحسنه ماه رمضان داشته ایم تحت پوشش استان قم دو ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟