Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:20:53 GMT

مریوان در آستانه تجربه موج ابتلا به کرونا قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۳۹۶

مریوان در آستانه تجربه موج ابتلا به کرونا قرار دارد

دکتر فرزین رضاعی روز یکشنبه اظهار داشت: در صورت ادامه روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در استان، با موافقت ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت های سختگیرانه، در استان تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه شاخص اصلی برای ارزیابی وضعیت کرونا در استان شاخص مهم، تعداد موارد بستری است، تاکید کرد: در چند روز اخیر تعداد موارد بستری در مراکز درمانی ۲ برابر شده است که این نشان دهنده هشدار در زمینه شیوع و ابتلا به کرونا در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تعداد بستری‌ها در سنندج افزایش چشمگیری داشته  که هشدار مهمی به شمار می رود چرا که تا قبل از این تعداد بستری نصف تعداد کنونی بود و مواردی از فوتی نداشتیم.

دکتر رضاعی با بیان اینکه در حال برگشت به دوران اواخر اسفند و اوایل فروردین هستیم که موج بیماری در استان شدید بود، یادآور شد: در نرم افزار ماسک که از طرف وزارت بهداشت طراحی شده، سنندج که پیش از این به لحاظ میزان خطر به رنگ زرد بود به قرمز تغییر وضعیت داده است.

وی دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان را بی توجهی مردم به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی اعلام و اظهار داشت:  مردم احساس می کنند که خطر کرونا رفع شده است اما اصلا اینگونه نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با انتقاد از افرادی که بدون توجه به شرایط خاص جامعه اقدام به برگزاری مراسم عروسی و  مهمانی های پر ازدحام می کنند، تاکید کرد: متاسفانه در مرازک خرید و بازرا هم شاهد تجمع افراد هستیم که بدون استفاده از ماسک رفت و آمد می کنند و هیچ توجهی به روند افزایشی ابتلا به بیماری ندارند.

وی با ابراز نگرانی از فرسودگی کادر درمان به دلیل کار مداوم در طول سه ماهی که از شیوع کرونا در استان می گذرد، یادآور شد: کارکنان بهداشت و درمان هم تا اندازه ای توان دارند و نگرانی اصلی ما این است که کادر درمان هم خسته و یا بیمار شوند.

دکتر رضاعی با اشاره به نگرانی از بروز موج بیماری در مریوان هم گفت: در مرویان تا کنون موج خاصی نداشته ایم ولی این شهرستان در حال حرکت سریع به سمت افزایش تعداد بیماران است که شهروندان باید نهایت دقت را در رعایت توصیه های بهداشتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده صرف از دستکش نمی تواند مانع ابتلا به کرونا شود، بر لزوم استفاده از ماسک برای حفاظت در برابر بیماری تاکید کرد و افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده در بسیاری مواقع پوشیدن دستکش خود به انتشار آلودگی کمک می‌کند اما بر لزوم استفاده از ماسک تاکید شده حتی اگر به صورت پارچه‌ای دست دوز باشد کفایت می‌کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۳۴ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا مریوان سنندج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مریوان سنندج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا مریوان سنندج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا در استان ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری