Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام کرد: رژیم آمریکا که به وعده‌اش برای توقف هدر دادن پول در ماجراجویی‌های خارجی عمل نکرده و اکنون هم غرق در بحران خودساخته کووید-۱۹ است، حالا برای ارعاب معترضان به ارتش، «سگ‌های شرور و سلاح‌های شوم» متوسل شده است. تاریخ انتشار: 15:15 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۲۹۱

خبرگزاری میزان - وزارت امور خارجه کشورمان طی پیامی در حساب توییتری خود به اتفاقات این روزهای آمریکا و سرکوب معترضان به کشتار سیستماتیک سیاهپوستان واکنش نشان داد و نوشت:

«رژیم آمریکا که به وعده‌اش برای توقف هدر دادن پول در ماجراجویی‌های خارجی عمل نکرده و اکنون هم غرق در بحران خودساخته کووید-۱۹ است، حالا برای ارعاب معترضان به ارتش، «سگ‌های شرور و سلاح‌های شوم» متوسل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به جای این کار، باید صدای مردمش را بشنود و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش را تغییر دهد».

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در توئیتی با انتشار تصویر بیانیه ۶ تیر ۹۷ (۲۷ ژوئن ۲۰۱۸) مایک پمپئو علیه کشورمان با عبارات مشابه مردم آمریکا را مخاطب قرار داد و نوشت:

«حکومت آمریکا منابع شهروندانش را به هدر می‌دهد؛ چه ماجراجویی‌هایش در آسیا، آفریقا یا آمریکای لاتین باشد، چه حمایتش از دیکتاتور‌های بی‌شمار، یا جاه‌طلبی‌هایش برای توسعه پرهزینه سلاح هسته‌ای‌اش، همه این‌ها تنها به رنج مردم آمریکا می‌افزاید. همانطور که قبلا هم گفتم هیچ جای تعجبی نیست که اعتراضات در آمریکا ادامه دارند. مردم آمریکا از رهبرانشان می‌خواهند تا آن‌ها را در ثروت کشور سهیم کنند و به نیاز‌های برحقشان پاسخ دهند. ما تاکتیک‌های بی اثر همیشگی حکومت در سرکوب، زندانی کردن معترضان و انکار استیصال مردم آمریکا را محکوم می‌کنیم. مردم آمریکا از نژادپرستی، فساد، بی‌عدالتی و بی‌کفایتی سردمداران آمریکا خسته‌اند و جهان صدای آن‌ها را می‌شنود».

بیشتر بخوانید: ظریف:زمان آن است دنیا با نژادپرستی مقابله کند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا کووید مردم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا