Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا حاجی‌رضا یکشنبه ۱۱ خرداد بیان کرد: در همین زمینه سال ۹۸ طرح آموزش و ترویج تغذیه سالم در میان زنان روستایی استان با هدف ارتقا سطح سلامت و اقتصاد خانواده در قم برگزار شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: احیای نقش زنان به عنوان تامین کننده سلامت اعضای خانواده، افزایش روحیه مشارکت و انگیزه فعالیت بیشتر در میان زنان روستایی و کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی از جمله مهم‌ترین اهداف طرح ‌های آموزشی و ترویجی در میان زنان روستایی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: زنان روستایی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی اعضای خانواده برعهده دارند، ‌ بنابراین هرچه آنان بیشتر با اصول کشاورزی و تغذیه صحیح آشنا باشند می‌توانند با هزینه کمتر نیازهای افراد مختلف خانواده را تامین کنند و این کمک بزرگی به اقتصاد این نهاد اجتماعی است.

حاجی‌رضا گفت: از طرف دیگر زنان بخش مهمی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان را تشکیل می‌دهند که حمایت از آنان موجب‌ حفظ تولید و اشتغال در مناطق روستایی و عامل جلوگیری کننده از مهاجرت خانواده‌ها از روستا به شهر است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود:‌ در همین رابطه ۲۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت ۹۰۰ تن درقم فعالیت می‌کند و امکان خوبی برای گسترش حضور زنان روستایی استان در حوزه کشاورزی از این طریق فراهم شده است.

کد خبر 516743 برچسب‌ها کشاورزی استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی استان قم زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر مظلومی در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی کرد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین کند.

او گفت: برنامه ابلاغی پارسال، تامین، تدارک و توزیع ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بود که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم اجرا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان