Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته ۳۶ نشست تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شد که نتیجه این جلسات ۲۹۵ مصوبه بوده که ۱۷۶ مورد آن اجرا و ۱۱۹ مورد آن در دست اجراست.

وی ادامه داد: امسال نیز با وجودشیوع ویروس کرونا ۶ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون در سیستان و بلوچستان برگزار شده و اتمام طرح‌های بزرگ استانی هدف اصلی این جلسات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با اشتغال هزار و ۱۱۶ نفر احیا و تکمیل شد.

وی افزود: از این تعداد بنگاه تولیدی،۳۳ بنگاه غیرفعال و راکد با اشتغال ۲۵۴ نفر احیا و ۷۶ واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کردند که با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت تولید آنها افزایش و ۳۲۲ اشتغال جدید ایجاد شد.

موهبتی ادامه داد: ۲ پروژه سیمان تیس و کاشی وشنگار از جمله طرحهای مهم و بزرگ این استان هستند که مجموعا بیشاز هزار و ۵۰۰فرصت اشتغال در این استان را ایجاد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: فاز نخست هر ۲ پروژه در نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به سال جهش تولید آنچه در این ستاد مهم محسوب می‌شود رفع موانع تولید در حوزه شهرک‌های‌صنعتی سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به حوزه شهرک‌های صنعتی تماما مطرح و به دنبال رفع این موانع هستیم.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست به وضعیت طرح های در دست اجرای صنعتی و معدنی این استان اشاره کرد و گفت: هزار و ۲۶۰ طرح صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال بالغ بر ۳۰ هزار نفر در حال اجراست که ۶۲ درصد این طرح‌ها در شهر زاهدان است.

محمود رضا رحمتیان بیان کرد: پودر شوینده، سیمان، محصولات فلزی، سموم دفع آفات نباتی، کنسرو ماهی و بسته بندی گوشت از جمله محصولات منتخب صنعتی سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، سلولزی، نساجی و پوشاک به ترتیب بیشترین توزیع را در سیستان و بلوچستان دارد و سیمان ۷۷ درصد تولید این استان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۵۹ واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار ۸۰۳میلیارد ریال و اشتغال ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر فعالیت دارند که ۹۳ درصد این واحدها کوچک، پنج درصد متوسط و ۲ درصد واحد تولیدی بزرگ هستند.

وی بیان کرد: شرکت صنایع سیمان تیس ۸۲ درصد و کاشی وشنگار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها اشتغال زایی احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی استاندار سیستان و بلوچستان اشتغال زایی استاندار سیستان و بلوچستان تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری، مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت در تشریح خبر گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان در شهرستان اردل جهت تامین برق شهرک صنعتی کاج، احداث فیدر های جدید برق رسانی در دشتک، احداث فیدر عمومی وبهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی، برق رسانی به پمپاژ آب آزادگان در شهرستان بن، احداث فیدر های اختصاصی فاز ۱ و ۲ معادن سنگ بیدکل – باباحیدر، تقویت وبهینه سازی فیدر شماره ۴ فارسان جهت برق رسانی به قطب صنعتی جونقان از جمله این طرح ها می باشد.

وی در ادامه افزود : هدف از اجرای این طرح ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ های آب کشاورزی، مجتمع های گلخانه ای ودامداری، اشتغال زایی و... می باشد.

مجید فرهزاد خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898912

دیگر خبرها

  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد