Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون برنامه ریزی دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: لازم است که در جهت جلوگیری از دلال بازی سودجویان، کارگروهی متشکل از نخبگان در امر تولید تشکیل شود تا از نقطه نظرات آن‌ها در رونق تولید واحد‌هایی که با مشکل مواجه شده‌اند، استفاد نمود. تاریخ انتشار: 16:29 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۳۰۹

خبرگزاری میزان - حسن قاسمی در جلسه بررسی نقایص، خلاء‌ها و آسیب‌های استان آذربایجان غربی در امر پدیده قاچاق و راهکار‌های موثر در مواجهه با آن گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های قوه قضاییه حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی است و در این مورد ریاست قوه قضاییه نیز از مسئولین دستگاه قضایی هر استان درخواست نموده تا راهکار‌هایی را متناسب با مقتضیات استان خود در راستای حمایت از تولید داخلی ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: یکی از معضلات و آفت‌هایی که به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند و آن را دچار مشکل می‌کند، قاچاق کالا، خصوصاً از نوع سازمان یافته آن می‌باشد و استان ما به لحاظ مرزی بودن، با این پدیده بیشتر درگیر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق سازمان یافته کالا یکی از موانع اصلی تحقق جهش تولید می‌باشد و هدف دستگاه قضایی و تمام سازمان‌های دخیل در این امر مبارزه با این پدیده می‌باشد.

قاسمی در ادامه معوقات بانکی و بروکراسی اداری در اخذ مجوز‌های تولید، ضعف مدیریت و بازاریابی واحد‌های تولیدی و دلال بازی سودجویان و بنگاهداری بانک‌های عامل که پس از طی مراحل ثبتی مدیریت واحد‌های تولیدی را در اختیار می‌گیرند، ولی به دلیل عدم توانایی و تخصص لازم در اداره این واحد‌های تولیدی باعث توقف تولید و تعطیلی این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌شوند را از دیگر موانع در راه تحقق جهش تولید بیان کرد و پیشنهاد کرد کارگروهی متشکل از نخبگان در امر تولید استان تشکیل تا از نقطه نظرات و تجارب آن‌ها در رونق تولید واحد‌هایی که با مشکل مواجه شده اند استفاد نمود.

بیشتر بخوانید: حمایت دستگاه قضا برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در جهت تسهیل در امر رونق تولید

در ادامه این جلسه مصطفی حبیب دادستان مرکز استان آذربایجان غربی به اهمیت هدف گذاری تولید اشاره کرد و گفت: ما مسئولین باید فرمایشات مقام عظمای ولایت را در خصوص جهش تولید سرلوحه کار خود قرار دهیم و تمام تلاش خود را در راه رفع موانع تولید که قاچاق قالا یکی از آن‌ها می‌باشد را بکار ببندیم.

در ادامه پس از قرائت دستور جلسه هر یک از اعضاء به بیان نکته نظرات و ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات خود در مورد اجرایی کردن آن پرداختند و در پایان این جلسه مصوباتی داشت که به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی قاچاق کالا استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی

رییس قوه قضائیه گفت: در قوه قضاییه دنبال اصلاح رویه‌های معیوبی هستیم که در برخورد با فعالان اقتصادی از گذشته مانده و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر جمعه در نشست با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران هرمزگان با تاکید بر لزوم داشتن صراحت لهجه در طرح مسائل و مشکلات، اظهار داشت: همه ما مأموریت داریم تلاش کنیم شعار سال تحقق پیدا کند و این هدف نیز با حرف و لفظ تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بدون نقش سپاری به مردم و بخش خصوصی نمی‌توانیم به جهش تولید دست پیدا کنیم از این رو تحقق شعار سال مستلزم رعایت الزامات و فراهم کردن پیش نیازهایی است که بخشی از آن متوجه فعالان اقتصادی و صنعتگران است و بخشی دیگر نیز متوجه حاکمیت می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح کسانی که در حوزه صنعت یا اقتصاد دچار لغزش و خطا می‌شوند، خطاب به حاضرین گفت: شما بهتر از قاضی و بازپرس قادر به تشخیص هستید که هم صنفی‌تان با هدف ضربه به کشور دچار خطا شده با لغزش او حاصل از طمع بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی کسی بر اثر طمع دچار لغزش می‌شود باید نخست از سوی همکارانش یاری شود تا بتواند خطای خود را جبران کند، در صورتی هم که تعمداً جرمی مرتکب شده درخواست داریم قوه قضائیه را در تعقیب جرم و مجرم یاری کنید تا مجازات متناسبی برای خاطی و مجرم در نظر گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه خود را ملزم می‌داند که اصل تناسب در مجازات را در مواجهه با همه رعایت کند، بیان‌کرد: فرض کنید یک فعال اقتصادی مالیات پرداخت نکرده و یا از او شکایتی در حوزه مالی ثبت شده است، در این مواضع باید تناسب در برخورد رعایت شود چرا که اقدام به ممنوع‌الخروجیِ وی ممکن است اعتبار فرد را از بین ببرد و خسارات جبران ناپذیری به وی وارد شود.

وی با انتقاد از بازداشت فعالان اقتصادی به صرف قرار گرفتن در مظان اتهام و تاکید بر لزوم همراهی با تولیدگران گفت: در قوه قضائیه دنبال اصلاح کلیه رویه‌های معیوبی هستیم که بعضاً از گذشته مانده است و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود چنانچه پیش‌تر قوانینی داشتیم که با اندازه معینی اتهام مالی حکم به دستگیری می‌شد و ما این قوانین را اصلاح کردیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکمیت به فعالان بخش اقتصادی و خصوصی، گفت: تلاش همه ارکان حاکمیت باید معطوف به مانع‌زدایی از پیش روی تولیدگران باشد و در این راستا باید جلوی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه را که امکان پیش‌بینی نسبت به آینده تولید را می‌گیرد؛ گرفته شود.

محسنی اژه‌ای قراردادهای ضعیف را یکی از موانع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: همه قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی بایستی در نهایت اطمینان‌بخشی منعقد شوند و به حدی دارای استحکام باشند که تغییر دولت‌ها در آن‌ها خدشه وارد نکند.

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد