Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمدرضا دستغیب در دیدار با جمعی از فعالان یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد شیراز، با بیان اینکه وظیفه مشترک همه مردم و مسؤولان این شهر ارتقای فرهنگ شهروندی است، اظهار داشت: برای اینکه فرهنگ شهروندی احیا و تقویت شود نیاز داریم که از همه توان و ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه رعایت فرهنگ شهروندی یک وظیفه مشترک محسوب می‌شود، تصریح کرد: نباید تعریف شهر را به یک سکونت‌گاه تقلیل دهیم و چنین شهری نیازمند شهروندانی است که مقررات و قوانین شهری را رعایت کنند.

دستغیب نقش سَمَن‌ها را در حوزه فرهنگ شهروندی برجسته خواند و خاطرنشان کرد: مدیران شهری باید در سیاست‌گذاری‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های خود از همفکری همه این گروه‌های فرهنگی و اجتماعی بهره ببرند.

گفتنی است در این دیدار دیدگاه‌های تعدادی از جوانان فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و پیشنهاد‌هایی در راستای رفع معضلات شهری شیراز، به بحث و بررسی گذاشته شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ارتقای فرهنگ شهروندی سازمان های مردم نهاد فرهنگ شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود

نماینده منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: می توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

وی افزود: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است. مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مهم را می‌توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز محقق کرد.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد مابین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی وجود دارد که ما باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: ریل‌های پیشرفت استان سمنان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد، بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایت‌مندی مردم است.

کد خبر 747516

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی