Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانبخش با اشاره به آتش‌سوزی زاگرس گفت: دولت با یک تکلیف و با نگاه به خواست و مطالبه عمومی جامعه، بودجه مناسبی را برای حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در نظر بگیرد.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به آتش‌سوزی زاگرس اظهار داشت: متاسفانه در فصل گرما با توجه به شرایطی که در جنگل‌ها و مراتع به وجود می‌آید هرساله شاهد آتش سوزی‌های گسترده‌ای در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده و مراتع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده این آتش سوزی‌ها به صورت عمدی و یا بر اثر سهل انگاری و رفتار غیر مسئولانه شکارچیان یا مردمی هست که توجهی به نکات ایمنی ندارند؛ به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این آتش سوزی‌ها هم به صورت طبیعی و هم به علت گرم شدن هوا پیش می‌آید که متاسفانه باعث از بین رفتن حجم بسیاری از جنگل‌ها می‌شود گفت: از چند مقوله می‌توان این موضوع را بررسی کرد نخست اینکه به صورت جدی باید تدابیری اندیشیده شود که هم به مردم آموزش داده شود و هم اقدامات پیشگیرانه و سختگیرانه‌ای را در قبال حفاظت از محیط زیست انجام داد.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در ادامه با تاکید بر اینکه خوشبختانه نگاه به محیط زیست در سرزمین ما به لطف فعالیت دلسوزان این حوزه ،سازمان‌های مردم نهاد و جامعه دانشگاهی از حالت تشریفاتی و تجملاتی خارج شده و آرام آرام در حال نهادینه شدن است افزود: مردم این مهم را به عنوان یک اصل مهم رفتاری و یک روش صحیح  زیستن در نظر گرفته اند. بحران کرونا نیز باعث شد به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و موجب شد  مردم توجه بیشتری به محیط زیست نشان دهند.

جهانبخش، امکانات و نیروی سازمان محیط زیست را برای مقابله با بحران آتش سوزی ناکافی دانست و تاکید کرد: بحث آتش سوزی زاگرس را اگر ارزیابی کنیم مشخص می‌شود که نه رسانه‌ها آن طور که باید به آن پرداختند و نه دستگاهی مانند محیط زیست توانسته امکاناتی به آنجا ارسال کنند. به هر صورت جنگل‌های زاگرس سرمایه‌های ملی است که هم تنوع گیاهی و هم تنوع جانوری بسیار ارزشمندی را داراست. حفظ آنها یک وظیفه ملی و حتی یک وظیفه جهانی است. تمام استانها  بایستی برای مهار آتش سوزی زاگرس بسیج شوند .

وی در ادامه سخنان خود به جنگل ها و مراتع استان هرمزگان که یکی از استان های خشک کشور است، اشاره کرد و تاکید کرد: جنگل ها و مراتعی را داریم که هر از گاهی طعمه حریق می شوند. سال هاست در خواست هلی کوپتر اطفای حریق را مطرح کردیم که در اختیار ما قرار دهند که متاسفانه با توجه به گرم و خشک بودن  و گستردگی استان تاکنون این مهم رخ نداده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها ادامه داد: جا دارد که دولت با نگاه به خواست و مطالبه  عمومی جامعه، بودجه مناسبی را برای حفاظت و صیانت از محیط زیست ومنابع طبیعی در نظر بگیرد. مجلس جدید نیز باید با یک نگاه مسئولانه و کارشناسی با این رویکرد که این میراث باید به نسل آینده به درستی همانگونه که گذشتگان به ما انتقال داده اند؛ انتقال یابد.

جهانبخش در پایان با تاکید بر اینکه این آتش‌سوزی اولین آتش سوزی نیست و آخرین هم نخواهد بود افزود: ضرورت دارد خرید و ساخت اطفای حریق به صورت جدی در اولویت قرار گیرد. اطمینان داریم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در بحث اطفای حریق جنگل های زاگرس همانند بحران های پیش به کمک خواهند آمد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه جنگل محیط زیست هرمزگان شورای عالی استان ها آتش سوزی زاگرس محیط زیست جنگل ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر