Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@19:42:07 GMT

خرید گندم در کشور مرز ۲ میلیون تن را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۴۸۱

خرید گندم در کشور مرز ۲ میلیون تن را پشت سر گذاشت

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از ۲ میلیون تن گندم با کیفیت در ۲۴ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی گفت: در کمتر از دو ماه از آغاز خرید گندم در کشور مقدار خرید تاکنون به بیش از دو میلیون تن رسیده که این آمار نوید سالی پر بار را در خرید تضمینی گندم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی افزود: این مقدار گندم در ۲۴ استان و در قالب بیش از ۳۱۴ هزار محموله از ۱۰۲ هزار و ۷۶۴ کشاورز گندم‌کار که محموله‌های خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، خریداری شده است.

وی خوزستان با خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، فارس با ۲۸۴ هزار تن و ایلام را با ۱۷۵ هزار تن از استان‌های پیشتاز در خرید تضمینی گندم تا این تاریخ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج سنجش مرکز پژوهش‌های غلات، افزایش کیفیت گندم‌های خریداری شده‌ی امسال - به لحاظ کاهش سن‌زدگی و بهبود وضعیت افت مفید و غیر مفید - از ویژگی خرید تضمینی است.

طباطبایی افزود: طی هفته گذشته ۱۸۵ هزار و ۶۸۴ تن گندم و ۱۴۵ هزار و ۴۲۵ تن آرد نانوایی یارانه‌ای، آزادپز و صنف و صنعت از طریق سامانه‌های شرکت به فروش رفته است.

وی میزان خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا در کشور را ۱۶۲ هزار تن اعلام و عنوان کرد: ارزش این مقدار دانه‌ی خریداری شده ۷,۵۶۱ میلیارد ریال است که به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه این محصول در حال حاضر ۱۶ در استان خریداری می‌شود، اضافه کرد: استان خوزستان با ۶۳ هزار تن، گلستان، ۵۱ هزار تن و ایلام با ۱۶ هزار تن پیشتاز خرید کلزا در کشور هستند که استان گلستان قطب تولید این محصول حدود یک هفته‌ای است که وارد عملیات خرید شده است.

کد خبر 426523

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم گندم اقتصاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خرید تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی ۴۱ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری در استان اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برداشت محصول گندم و خرید تضمینی آن در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی، ما به صورت سیستمی عملیات خرید گندم را انجام می‌دهیم و کشاورزان شناسنامه‌دار می‌توانند گندم تولید شده خود را با قیمت مصوب 17 هزار و 500 تومان به مراکز خرید تحویل دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 279 هزار تن برداشت گندم در استان اردبیل را شاهد بودیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 380 هزار تن افزایش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات خرید گندم در مزارع شمال استان از خردادماه آغاز می‌شود و تلاش ما بر این است تا با همکاری غله و خدمات بازرگانی بتوانیم خرید محصول استراتژیک گندم را انجام دهیم.

اژدری افزود: در تولید و خودکفایی گندم تلاش زیادی در سال‌های گذشته انجام شده و ما سعی کردیم با معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض و سازگار با شرایط جوی استان در این زمینه گام‌های جدی را برداریم.

وی میانگین برداشت گندم آبی را در استان بیش از چهار تن اعلام کرد و ادامه داد: توجه به مسائل اساسی در کشت گندم به ویژه کشت در زمان مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین می تواند به پایداری و ارتقای تولید و در نتیجه خودکفایی گندم و حتی صادرات آن منجر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به مدیریت شایسته ترویج زراعی در بخش کشاورزی و ارائه توصیه‌های مروجان به زارعان در بحث آبیاری، سمپاشی، کودپاشی، نوع شخم، تنظیم ماشین‌آلات و... اشاره کرد و گفت: افزایش دانش، مهارت و ارتقای توان تولیدی در این حوزه می‌تواند راهکاری اساسی باشد.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا افزایش بهره‌وری را با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده مهیا کنیم و در این زمینه کشاورزی حفاظتی و جلوگیری از فرسایش خاک از مسائل و موضوعات اساسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با مکانیزه کردن اراضی و اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها انتظار می‌رود در واحد سطح برداشت محصول ارتقا یافته و وضعیت مطلوبی را نسبت به سال‌های گذشته در تولید و ایجاد امنیت غذایی در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد