Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@20:36:12 GMT

زدن ماسک در جمهوری آذربایجان اجباری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۳۰۹

زدن ماسک در جمهوری آذربایجان اجباری شد

مجلس ملی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه پیشنویس اصلاح قانون مجازات تخلفات اداری را تصویب کرد و با این اقدام زدن ماسک برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این کشور، اجباری شد.

بر اساس قانون اصلاح شده ، شهروندان جمهوری آذربایجان در صورت استفاده نکردن از ماسک در شرایط قرنطینه ویژه در اماکن عمومی ، از ۵۰ تا ۴۰۰ منات ( برابر ۳۰ تا ۲۳۵ دلار ) جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قانون مجازات تخلفات اداری اصلاح شده ، افراد عادی در صورت استفاده نکردن از ماسک در شرایط قرنطینه ویژه ۵۰ منات ( ۳۰ دلار ) ، کارکنان دولت ۱۰۰ منات ( ۶۰ دلار ) و اشخاص حقوقی ۲۰۰ منات ( ۱۲۰ دلار ) جریمه می شوند و در صورت نقض این قانون برای بار دوم شهروندان عادی ۱۰۰ منات، کارمندان دولتی ۲۰۰ منات و اشخاص حقوقی ۴۰۰ منات جریمه خواهند شد.

روند ابتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان برخلاف یک ماه پیش در چند هفته گذشته سیر صعودی به خود گرفته و امروز (یکشنبه) با ابتلای ۲۴۸ نفر به کرونا مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به پنج هزار و ۴۹۴ نفر رسید .

همچنین تا به حال ۶۳ نفر در جمهوری اذربایجان بر اثر ویروس کرونا جان باخته است .

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با «ویروس کرونا» جمعه گذشته اعلام کرد که برنامه قرنطینه ویژه برای جلوگیری از شیوع این ویروس که از ۱۴ اسفند ماه در سراسر این کشور به کار گرفته شده است تا ۱۵ ژوئن ( برابر ۲۶ خرداد ماه ) تمدید شده است .

در این برنامه قرنطینه ویژه ورود و خروج از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیونها و حمل و نقل ترانزیتی، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمع با حضور بیش از ۱۰ نفر در اماکن عمومی منع و دانشگاهها، مدارس و مهد کودکها، سالن‌های سینما و تئاتر و نیز سالن‌های ورزشی در سراسر این کشور تعطیل خواهد بود .

همچنین محدودیت‌های مربوط به ورود و خروج از چند شهر بزرگ جمهوری آذربایجان از جمله باکو ، گنجه، سومقایت، لنکران و آبشرون تمدید شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0034Di

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک جمهوری آذربایجان قرنطینه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

بنابر روایت مهر، در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902323

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش