Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:10:36 GMT

ازدواج زود هنگام دختران عامل افزایش طلاق در جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۳۵۷

ازدواج زود هنگام دختران عامل افزایش طلاق در جامعه است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان پوشش کامل تحصیلی دختران را حایز اهمیت دانست و بر استفاده از همه امکانات برای جلوگیری از ازدواج زود هنگام دختران تاکید کرد.

بهمن مرادنیا در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از جمله نگرانی های موجود در استان افزایش آمار طلاق است و این امر به هیچ وجه زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دلایل افزایش طلاق در استان ازدواج زود هنگام دختران است که از ادامه تحصیل باز می مانند.

مرادنیا بیان کرد: باید از ظرفیت های روحانیون، افراد معتمد و چهره های دانشگاهی از تریبون های مختلف استفاده کرد تا معضل ازدواج زود هنگام دختران برطرف شود.

استاندار کردستان با تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش استان برای تلاش در تداوم امر آموزش در دوران بیماری کرونا گفت: از همه امکانات باید استفاده شود تا دانش آموزان استان در سطح شهرها و روستاها دچار افت تحصیلی نشوند.

مرادنیا همچنین به تلاش ها برای احداث و بازسازی فضاهای آموزشی در استان نیز اشاره کرد و گفت: همه امکانات بکار گرفته شده تا دانش آموزان در فضای مناسب و استاندارد تحصیل کنند و مردم باید در جریان این فعالیت ها قرار بگیرند.

وی در ادامه نیز گریزی به وضعیت مدارس استثنایی در استان زد و افزود: مدارس استثنایی دارای شرایط خاص هستند و فضاهای آموزشی باید متناسب با وضعیت آن دانش آموزان باشد.

انتهای پبام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش استانی اجتماعی ازدواج زود هنگام دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان