Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بهداستی گفت: تداوم همکاری ارگان‌ها و ادارات مختلف در راستای هم‌افزایی فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت آنها و جلوگیری از موازی‌کاری در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندجبه‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، ابراهیم قادری با اشاره به پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر احتمال افزایش مجدد موارد بستری و شدید کووید19 به ویژه در هفته‌های آینده در استان و به‌خصوص در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان اظهار داشت: باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداستی در همه شهرستان‌های استان به صورت جدی رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارمندان در این شرایط به دلیل تماس زیاد با ارباب رجوع و گسترش و  انتقال بیماری در اصناف و ادارات در معرض خطر هستند، افزود: توصیه و اقدامات بهداشتی،  توجه به فاصله فیزیکی، گندزدایی منظم، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، تهویه مناسب محیط کار، قرنطینه افراد علامت‌دار،  بررسی اطرافیان در تماس نزدیک با فرد بیمار و استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف در محیط کار به صورت جدی در اصناف و ادارات رعایت شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: در این مرحله از اپیدمی، میهمانی‌ها و تجمعات به فاصله نزدیک و طولانی‌تر از یک ساعت با تعداد بیشتر از 10 نفر، خطر انتقال بیماری را افزایش می‌دهد بنابراین باید از این اقدامات اجتناب کرد.

وی تعهد جدی افراد در عدم تماس با فرد در قرنطینه برای رعایت شرایط قرنطینگی و بیمارانی که در منزل ایزوله می‌شوند، را الزامی خواند و ادامه داد: رعایت اصول توصیه‌شده توسط مبتلایان شامل استراحت کامل و مراجعه به مراکز بهداشتی یا درمانی معین در صورت داشتن عوامل هشداردهنده از قبیل تنگی نفس و رعایت ایزولاسیون در منزل و جوابگویی به پیگیری روزانه مراقبین سلامت باید اجرایی شود.

قادری استفاده از ماسک در فضاهای بسته و باز با  فاصله کم افراد از همدیگر ، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون در طول روز، عدم تماس با سطوح آلوده را از جمله مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا برشمرد و گفت: پاسخ و تماس با سامانه 4030، رعایت توصیه‌ها و مشاور‌ه‌های موثر ارائه شده توسط این سامانه الزامی است.

گزارش|وضعیت کرونا در سنندج «قرمز» شد/وقتی شهروندان اعتقادی به بیماری کرونا ندارندروند صعودی شیوع کرونا در سنندج / خطر آغاز موج دوم و سوم شیوع کرونا در استان کردستان / مردم در خانه بمانند

وی با بیان اینکه مراحل شرعی تدفین جانباختگان مبتلا به کرونا به صورت کامل و با رعایت اصول بهداشتی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به احتمال افزایش مرگ و میر در اثر کووید19،  لازم است بستگان متوفی با بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها و شهرداری‌ها برای رعایت اصول بهداشتی در مراسم خاکسپاری همکاری لازم را داشته باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان تصریح کرد: عموم مردم باید در اطلاع‌رسانی و دادن هشدارهای لازم به خانواده خود نسبت به خطر این ویروس منحوس خصوصا افراد دارای بیماری‌های مزمن، به صورت وسیع  اقدام کنند.

وی بیان کرد: تداوم فعالیت خیرین، نهادهای مردمی و استفاده از ظرفیت آنها برای آمادگی در برابر موج دوم بیماری می تواند جان پرسنل و مردم را نجات دهد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بر لزوم تداوم همکاری ارگان‌ها و ادارات مختلف در راستای هم‌افزایی فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت آنها و جلوگیری از موازی کاری را در این شرایط بحرانی را ضروری دانست و به عدم حضور بیماران خاص و زمینه‌ای با ریسک بالا، کودکان و سالمندان در مراکز پر ازدحام تاکید کرد و هشدار داد:  باید حضور همه افراد در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و در کل اماکن سربسته با ماسک و رعایت فاصله حداقل یک متری باشد.

قادری یادآور شد: باید افراد شرکت کننده در نمازهای یومیه سجاده، مهر، قرآن، جانماز، مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه  داشته و تا حد امکان در منزل وضو بگیرند.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان معاون امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ضمن تایید جسد پیدا شده در سد قشلاق سنندج گفت: امروز جسد برای بررسی تعیین هویت و علت مرگ، تحویل پزشکی قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، امروز در فضای مجازی و کانال‌های محلی فیلم پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج پخش شد که در آن نشان می‌داد جسد یک مرد در نزدیکی سد قشلاق (وحدت) افتاده است.

بهتاش خانی‌آباد، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ضمن تأیید این خبر، اظهار کرد: جسد پیدا شده امروز جهت تعیین هویت و بررسی علت مرگ تحویل پزشکی قانونی داده شد.

وی افزود: اقدامات لازم برای اطلاع از زمان و چگونگی فوت این فرد آغاز شده است و پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سد قشلاق یا وحدت، در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان ایران واقع شده است که آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 751148

دیگر خبرها

  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • صدای هواداران یونایتد درآمد: این بازیکن را بفروشید!
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان