Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی و دینی و دانش و توانمندی و استفاده از زیرساخت‌ها را، موجب تفاوت در مدیریت بیماری کرونا در ایران و دنیا دانست. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی رضا رئیسی، صبح دوشنبه در برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: افتتاح طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، یک روز تاریخی و بزرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این طرح ایده خود وزیر بوده است و کشوری خواهد شد.

رئیسی در ادامه به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بیماری مرموز و ناشناخته و سرسخت کرونا، همه دنیا را گرفتار کرده و کشور ما هم درگیر شده است.

وی افزود: ما نشان دادیم با تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی و دینی و دانش و توانمندی خود و استفاده از زیرساخت‌های خود، در مدیریت بیماری کرونا با دنیا متفاوت باشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: شاید خیلی از کشور‌ها و سازمان‌های جهانی که ارزیابی می‌کنند نوع مدیریت کشور‌ها را، اولین باری است که همه نقطه سر خط در یک دفاع برابر قرار داریم و علیه بیماری مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: این بیماری خیلی درس آموخته برای ما داشت و فقط تجهیزات مهم نیست بلکه تکیه بر سیستم مدیریتی قوی، می‌تواند با موفقیت در کنترل بیماری همراه باشد.

رئیسی گفت: خیلی از کشور‌ها که ابزار و امکانات مالی بسیار زیادی داشتند، در مقابل این بیماری به زانو در آمدند. در حالی که نظام شبکه بهداشتی کشور ما ابزاری برای مدیریت بیماری کرونا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از ابتکارات و برنامه‌های ما سطح یک ما خانه‌های بهداشت هستند که با ابتکار وزیر، سطح پایه ایجاد شد که درون خانواده وارد شده و هر خانه یک پایگاه سلامت است.

رئیسی گفت: یکی از حسرت‌های ما این بود که ایکاش این برنامه را قبل از کرونا اجرا می‌کردیم، زیرا نتایج بسیار درخشان تری را می‌توانستیم شاهد باشیم. اما، معتقدیم که با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، موفق‌تر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا ایکاش کرونا ویروس بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان

«جزو ۱۰ کشور اول در رشد سرطان هستیم.» این جمله را قبل‌تر رئیس مرکز تحقیقات سرطان به خبرآنلاین گفته بود، بیماری‌ای که اگرچه این روز‌ها روش‌های زیادی برای درمان و کنترل آن وجود دارد، اما هیچکدام از این روش‌ها جای پیشگیری از ابتلا به سرطان را نمی‌گیرد، پیشگیری‌ای که شاید فقط لازم است تغییری در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم، حتی تغییراتی در خوردن چایی یا استفاده از مسواک، این‌ها نتیجه یک پژوهش ۲۰ ساله است، وقتی مردم یک نقطه از ایران بیشتر از هر جای دنیا به سرطان مبتلا می‌شدند یک تیم پژوهشی برای ۲۰ سال حدود ۵۰ هزار نفر از آن‌ها را زیر نظر گرفت تا سر نخ این کلاف به‌هم پیچیده پیدا شود؛ رضا ملک‌زاده، وزیر اسبق بهداشت، سرپرست آن تیم تحقیقاتی بود، او به خبرنگاران می‌گوید: «یک زمانی یک نقطه از ایران در دنیا بیشترین میزان شیوع سرطان‌ها را داشت، آن نقطه گنبد کاووس بود که سرطان مری در این شهر بیشتر از همه جای دنیا بود.»

به گزارش خبرآنلاین، ملک‌زاده ادامه می‌دهد: «همیشه علاقه داشتم دلیل این مسئله را متوجه شوم، بنابراین حدود ۲۰ سال در این نقطه از کشور و در ۳۶۴ روستا مطالعه خود روی حدود ۵۰ هزار نفر از افراد سالم شروع کردیم، مثلاً از این تعداد ۵۰۰ نفر از آن‌ها سرطان مری گرفتند و آن‌ها را با افرادی که به سرطان مبتلا نشدند مقایسه کردیم.»

وزیر اسبق بهداشت بیان می‌کند: «به این نتیجه رسیدیم که ابتلا این افراد به سرطان ۷ علت دارد، عدم مصرف سبزیجات، عدم مصرف میوه‌جات کافی، مصرف آب آب‌انبار، زندگی در خانه‌های تنگ و تاریکی که دود آن را گرفته بود، اصللاحاً به آن آلودگی درون خانه می‌گوییم آن‌ها با چوب و ذغال هم خانه را گرم می‌کردند و هم پخت و پز می‌کردند، بنابراین خانه پر از دود شده بود. مصرف چایی داغ یکی دیگر از دلایل بود، برخی‌ها چایی را در دمای ۶۵ الی ۷۰ درجه مصرف می‌کردند. مصرف تریاک و عدم مسواک زدن دندان‌ها از دیگر دلایل بود.»

ملک‌زاده می‌گوید: «در ۲۰ سال این ۷ علت را پیدا کردیم و برای این پژوهش جایزه بین‌المللی هم گرفتیم، جالب این‌که تاثیر تریاک و چایی داغ بر ابتلا به سرطان را برای اولین بار در دنیا ثابت کردیم، قبل‌تر گمان می‌کردند سیگار سرطان‌زا است، اما ما ثابت کردیم تریاک از سیگار سرطان‌زا‌تر است.»

جوان شدن سن ابتلا به سرطان

وزیر اسبق بهداشت درباره جوان شدن سن ابتلا به سرطان به خبرنگاران می‌گوید: «سرطان‌ها در همه دنیا وارد سن جوانی شده است، در ایران هم این اتفاق افتاده و افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا می‌شوند، دلیل آن هم تغییر سبک زندگی آدم‌ها است، غذا‌های فست فودی چیز‌هایی هستند که اگر آدم‌ها از سنین کودکی آن را مصرف کنند کمک می‌کند افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا شوند؛ بنابراین شیوه زندگی ما مدرن شده است لذا ما هم با مشکلات غیرمدرنیزاسیون مواجه هستیم و هم با مشکلات مدرن شدن جامعه.»

او بیان می‌کند: «علاوه بر تغییر سبک زندگی به‌ویژه در غذا خوردن، موارد دیگری هم وجود دارند که سبب ابتلا به سرطان می‌شود، مانند مصرف سیگار، مواد مخدر و آلودگی هوا که متاسفانه در شهر‌های بزرگ خطرات جدی برای ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان