Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، کوئنسی میسون فلوید، یکی از پسران جورج فلوید – تبعه سیاه پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس آمریکا به قتل رسید- به اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد.

او که روز گذشته در اعتراضات شهر برایان در تگزاس شرکت کرده بود به سی ان ان گفت آخرین باری که پدرش را دید، کودک خردسالی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه به خیابان‌های می‌آیند و حمایت خود را از او نشان می‌دهند. قلب من واقعا به لرزه در می‌آید.

کوئنسی و خواهرش کانی در اظهارات خود ضمن حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز در شهر برایان، از معترضان خواستند از خشونت خودداری کنند.

شهر‌های ایالت تگزاس طی روز‌های اخیر در اعتراض به خشونت پلیس صحنه اعتراضات بوده است. به گفته اداره پلیس مرکزی تگزاس، فقط روز گذشته ۷۶ تن در این اعتراضات بازداشت شده اند و حدود ۴۵ تا ۶۰ نفر دیگر نیز برای رفتن به زندان، مراحل قانونی را پیش رو دارند.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید هستند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا نژادپرستی در آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند