Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «امام عصر(عج)» با اشتغال‌زایی برای متضرران اقتصادی کرونا، توزیع غذای گرم بین بیماران کرونایی و عقیقه کردن ۳۲ راس گوسفند برای توزیع میان محرومان ورودی جهادی به میدان کمک مومنانه برای محرومان پیشوای ورامین داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد و کانون های فرهنگی هنری کشور در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، نسبت به انجام رزمایش مواسات و خدمت مومنانه در شرایط سخت بحران کرونا وارد میدان عمل شده اند و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این کانون های فرهنگی هنری فعال که در دوران بحران کرونا خدمات جهادی از دستگیری کسانی که کسب و کارشان را از دست دادند، تا دلجویی از بیماران و نیازمندان را مورد توجه قرار داد، کانون فرهنگی هنری «امام عصر(عج)» در جوار مسجد بقیه الله(عج) شهرک 15 خرداد شهرستان پیشوا است. این کانون از سال 95 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در این شهرستان تاسیس شده است و خوشبختانه در طول این سال ها به همت جوانان فعال کانون در همه عرصه های فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی خوش درخشیده است.

 

«معصومه یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام عصر(عج) (واقع در جوار مسجد بقیه الله(عج) شهرک 15 خرداد شهرستان  پیشوا) پیرامون رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، اظهار کرد: در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در 14 خرداد و نیز قیام 15 خرداد مردم ورامین 32 راس گوسفند عقیقه شده برای کمک به نیازمندان به همت خیرین تهیه و در حال توزیع است.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام عصر(عج) با اشاره به اقدامات این کانون برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی کرونا، گفت: در همین راستا موسسه خیریه کانون امام عصر(عج) افراد بیکار و متضرر اقتصادی را تحت حمایت قرار داد و سبد ارزاق را در میان این افراد توزیع کرد. علاوه بر آن زمانی که شیوع ویروس کرونا اوج گرفت برای بسیاری از افرادی که شغلشان آزاد بود و کسب و کارشان تعطیل شد و از طرفی دارای مهارت و توانمندی به عنوان مثال در نقاشی و یا جوشکاری بودند با هماهنگی و رایزنی با شهرک های صنعتی و خیرین  فرصت اشتغال را فراهم کردیم.

 

 

 

یوسفی با اشاره به توزیع نان صلواتی بین محرومان به همت اعضا و فعالان این کانون مسجدی، ابراز کرد: نزدیک به سه ماه است که این طرح در شهرک ۱۵ خرداد بدون وقفه در حال انجام است، توزیع نان و خرمای رایگان از ۲۰ اسفند به همت بچه های کانون در حال انجام است تا سفره های نیازمندان از نان خالی نماند. ضمن اینکه توزیع گوشت نذری و توزیع غذای گرم در میان افراد بی بضاعت در چندین مرحله انجام شده است.

 

 

 

 

کانون امام عصر(عج) برای افرادی که دارای معلولیت بودند، هم در اوج بحران کرونا پزشک و کادر درمان ارسال می کرد، تا مورد معالجه و درمان قرار گیرند. همچنین رویکرد دیگر کانون امام عصر(عج) در حال حاضر و در این شرایط سخت اقتصادی توجه به بانوان بدسرپرست و بی سرپرست است به گفته یوسفی این کانون برای بسیاری از این بانوان که نیازمند حمایت بودند مشاغل خانگی برای کمک به تامین مخارج زندگیشان فراهم کرده است و خوشبختانه این مشاغل تا حدودی کمک خرج زندگی آنها در این شرایط بوده است.

 

مدیر کانون امام عصر(عج) به تولید ماسک و گان در این کانون هم اشاره کرد و گفت: محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح به صورت رایگان در طول بحران کرونا میان مردم توزیع شد و سرکشی به بیماران کرونایی و نیز توزیع غذا در میان این افراد هم یکی از رویکردهای ما در این ایام بود.

 

مدیر کانون امام عصر(عج) مسجد بقیه الله(عج) در ادامه درباره رویکردها و برنامه های این کانون به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اعلام کرد: مسابقه نقاشی از تصویر امام(ره) ویژه جوانان 19 تا 25 سال به همت این کانون و به صورت مجازی برگزار و به بهترین آثار جوایزی اهدا می شود. همچنین مسابقه شعر از کتاب شعر امام خمینی(ره) نیز برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مبدا قیام 15 خرداد از پیشوای ورامین بوده است به همین جهت بنا داریم با چند نفر از کسانی که در این قیام مشارکت داشتند دیدار و از خاطرات این افراد بهره مند شویم این رویکرد همه ساله مورد توجه این کانون است و در سالگرد قیام 15 خرداد ویژه برنامه سخنرانی، خاطره گویی با حضور شرکت کنندگان در قیام 15 خرداد برگزار می شود چراکه نیاز است برای نسل نوجوان و جوان که دوران قبل از انقلاب را درک نکرده اند،  دستاوردهای انقلاب با بیان خوب، نو و بکر تعریف و تبیین شود.

 

گفتنی است، کانون امام عصر(عج) در شهرستان پشوا به دلیل اجرای فعالیت های گسترده با حضور و کمک نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از کانون های برتر و موفق استان تهران شناخته شده است، به طوری که فعالان این کانون در چند سال گذشته در مسابقات کشوری رباتیک رتبه سوم کشوری را کسب کردند و در جشنواره کشوری خوارزمی نیز حائز رتبه اول در کشور شدند. 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری کانون امام عصر عج قیام 15 خرداد بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2