Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:43:21 GMT

کشف گور جمعي در جنوب طرابلس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۲۹۷۱

کشف گور جمعي در جنوب طرابلس

خبرگزاری آریا-وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی از کشف یک گور جمعی در منطقه بازپس گرفته شده از نیروهای تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» خبر داد.
به گزارش آریا، «آنادولو» به نقل از وزارت کشور لیبی از کشف یک گور جمعی در جنوب طرابلس خبر داد. بنابر بیانیه این وزارتخانه، این گور در منطقه «سعدیه» که از نیروهای وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» باز پس گرفته شده، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مادر و پدر و دو فرزندشان در این گور دفن شده بودند.
به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، به دنبال سرنگونی معمر قذافی در سال 2011، دولت جدید لیبی تحت توافقی سیاسی به رهبری سازمان ملل در سال 2015 تشکیل شد. از آوریل سال 2019 نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر با این دولت که ترکیه با آن اعلام همبستگی کرده، در جنگ قدرت هستند.
به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست «فایز السراج» مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.
ژنرال حفتر از 15 فروردین سال 1398 با چراغ سبز عربستان سعودی و حمایت سیاسی و تسلیحاتی این کشور و کشورهای عربی مصر و امارات درصد تصرف شهر طرابلس (پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت سراج) برآمد ولی با ورود نظامی ترکیه و حمایت‌های قطر این حملات بی‌نتیجه ماند و طی چند ماه گذشته نیروهای حفتر متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشف گور جمعی جنوب طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم

به گزارش جماران؛ یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل چهارشنبه 5 اردیبهشت اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که گالانت از قرارگاه فرماندهی جبهه شمالی فلسطین اشغالی بازدید کرد، جایی که رایزنی‌های عملیاتی او با فرمانده تیپ «اوری گوردین» و افسران اطلاعات و عملیات و آتش‌نشانی انجام شد.

گالانت مدعی شده است که نیروهای رژیم صهیونیستی موفق شده اند که نیمی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان را به شهادت برسانند!

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا
  • اجرای ۷۰۰ برنامه توسط سپاه روح الله
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد