Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:29:04 GMT

خداحافظی ابهری‌ها با مدارس کانکسی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۳۰۹

خداحافظی ابهری‌ها با مدارس کانکسی

ایسنا/زنجان مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: بعد از بهسازی و تکمیل ساختمان مدرسه روستای ینگی‌کند، هیچ مدرسه‌ کانکسی در شهرستان ابهر وجود ندارد.

عباس عزیزخانی ظهر امروز (۱۲ خرداد) در نشست خبری، با بیان نقش کلیدی و مهم اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی دقیق و اصولی به مردم، گفت: اهالی رسانه بال پرواز آموزش و پرورش هستند که می‌توانند نقش موثری در تعالی آموزش و پرورش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که شهرستان ابهر با ۹۹.۴ درصد، بالاترین نرخ باسوادی در سطح استان را دارد که خوشبختانه آمار قابل قبولی است، ادامه داد: امیدواریم با  برنامه‌ریزی‌های انجام شده بی‌سوادی را در سطح شهرستان ریشه‌کن شود.

این مسئول، تکریم ارباب رجوع را یکی از اصول مهم در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: یکی از افتخارات آموزش و پرورش ابهر کسب عنوان دستگاه برتر در حوزه صیانت از حقوق شهروندی است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر ضمن برشمردن برخی از پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته، تصریح کرد: آموزشگاه خیرساز دکترحسینی، کردبچه، ناطق امیر بسطاق، کمیل قره‌آغاج، سراج ینگی‌کند و سالن اجتماعات باهنر، از جمله پروژه‌های عمرانی مهم در سال گذشته است. همچنین پروژه فاطمه الزهرا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان در دست تکمیل شدن است.

این مسئول از برچیده شدن مدارس کانکسی در سطح شهرستان ابهر خبر داد و گفت: بعد از بهسازی و تکمیل ساختمان مدرسه روستای ینگی‌کند، هیچ مدرسه‌ کانکسی در شهرستان ابهر وجود ندارد.

عزیزخانی افزود: مجموعه آموزش و پرورش ابهر با برگزاری ۸۱ هزار و ۹۸۳ نفر ساعت دوره ضمن خدمت با هدف ارتقای سطح دانش همکاران فرهنگی، بالاترین میزان دوره‌های ضمن خدمت را در سطح استان دارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص یاری‌رسانی به محرومان و کمک همدلانه، گفت: در راستای اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش ابهر جهت یاری‌رسانی به حوزه آموزش‌های مجازی اهدا شد.

در ادامه این جلسه، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابهر نیز با ارائه گزارشی از حضور و فعالیت معلمان و دانش‌آموزان در برنامه شاد، گفت: صد درصد مدیران مقطع متوسطه شهرستان ابهر، ۸۵ درصد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و ۹۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در برنامه شاد حضور داشتند.

حجت‌الله عباسی با تاکید بر این‌که شهرستان ابهر در حوزه آموزش‌های مجازی و فعالیت در برنامه شاد جزو مناطق موفق در سطح کشور است، افزود: بخشی از مشکلات مربوط به ورود دانش‌آموزان به برنامه شاد مربوط به احراز هویت بود که به مرور زمان این مشکل مرتفع شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابهر از برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزانی که دسترسی به آموزش‌های مجازی نداشتند خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان روستایی که دسترسی به اینترتت نداشتند، تولید محتوا شد تا آن‌ها نیز از آموزش‌های غیرحضوری بی‌بهره نباشند که در همین راستا ۱۶۵ هزار و ۶۴۰ دقیقه آموزش آنلاین و ۲۸ هزار و ۲۳۵ دقیقه تولید محتوا در دوره متوسطه شهرستان ابهر توسط معلمان تولید شده است.

عباسی تصریح کرد: در هنرستان‌ها کتاب به پنج پودمان تقسیم می‌شود که قبل از تعطیلی مدارس، چهار پودمان تدریس شده بود و یک پودمان باقی‌مانده با تدریس در فضای مجازی و رفع اشکال در ایام بازگشایی مدارس، تکمیل شد.

این مسئول، ویروس کرونا را عامل ایجاد تغییراتی در نگرش‌ها عنوان کرد و گفت: ویروس کرونا شرایطی را ایجاد کرد تا مدیریت اقتضایی در سازمان‌ها نمود بیشتری پیدا کند.

در ادامه این جلسه نیز معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ابهر با اشاره به این‌که آسیب‌ها و ضعف‌های آموزش در فضای مجازی شناسایی شده‌اند، ادامه داد: امیدواریم از تجربیات در جهت کیفیت‌بخشی به این حوزه استفاده شود.

اسماعیل افشار با ارائه گزارشی از فعالیت دانش‌آموان و معلمان ابتدایی در برنامه شاد، تصریح کرد: صددرصد مدیران و ۸۹ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان ابهر عضو برنامه شاد بوده و از آموزش‌های ارائه شده در این فضا استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان روستایی فاقد اینترنت، گفت: بسته‌های آموزشی شامل فلش با محتوای آموزشی و کاربرگ‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان روستایی که به آموزش‌های مجازی دسترسی نداشتند، قرار گرفت.

افشاری با اشاره به این‌که نظارت ویژه‌ای بر کیفیت آموزشی ارائه شده به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خواهد شد، افزود: ارزشیابی در دوره ابتدایی غیرحضوری خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پایان سال‌تحصیلی در دوره ابتدایی با تصمیم شورای مدرسه خواهد بود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه شاد زنجان ابهر آموزش و پرورش ابهر آموزش های مجازی برنامه شاد شهرستان ابهر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد.

سید محمدهادی احمدی طباء، امروز(پنجشنبه،۶ اردیبهشت‌ماه) در شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان، اظهار کرد: علیرغم تهاجم‌ فرهنگی و جنگ نرمی که نسل نوجوان و جوان جامعه را مورد هجمه قرار داده است، دانش‌آموزان ما پای دین و دینداری ایستادند که نمونه آن حضور پرشور در آیین‌های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر احیا و نگهداری از هویت ملی افزود: بخشی از هویت ملی هویت منطقه‌ای است موضوعی که در شهرستان اردستان دچار مشکل و معضل است و خیلی افرادی که از شهرستان مهاجرات می‌کنند، حتی پسوند خانوادگی خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان گفت: یکی از برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش باید تکریم و تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان باشد. با توجه به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت معلم ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره جوری برنامه‌ریزی کنند که مراسمی در شان و جایگاه مقام معلم باشد.

احمدی‌طباء با انتقاد از وضعیت معاونت‌های آموزش و پرورش اردستان، تصریح کرد: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد. 

لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در مدارس اردستان

وی بر لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی مدارس شهرستان توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی داشته باشند تا در هر مدرسه شهرستان شرکت تعاونی دانش آموزی را در راستای درآمدزایی برای مدرسه و دانش‌آموزان راه‌اندازی کند.

فرماندار اردستان از شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای اردستان، زواره و مهاباد خواست به‌عنوان نمانیده مردم در امور شهری در مدارس شهرستان و بین دانش‌آموزان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و درد دل و پیشنهادات دانش‌آموزان و اقشار فرهنگیان را بشنوند.

آموزش و پرورش نیاز به یک آسیب شناسی تربیتی دارد

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اردستان نیاز به یک آسیب شناسی در بخش تربیت باشد زیرا با بررسی‌های انجام شده هر مقدار که دانش آموزان و فرزندان جامعه علمشان زیاد می‌شود از تربیت دینی دور می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آفت‌های سیستم آموزشی و تربیتی دانش آموزان را شناسایی کند، افزود: هرگاه دانش آموزان به هر نحوی از تربیت دینی دور شوند مشخص می‌شود عملکرد مدرسه و معلم، تربیت جهت دار نبوده است، زیرا هر گاه که علم و آگاهی انسان افزوده می‌شود باید عقیده آن هم کامل‌تر شود.

وی گفت: باید نوع تدریس معلمان و بیانی که در کلاس‌های درس دارند، در طول سال مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و آسیب‌شناسی کرد که چه اتفاقی در مدرسه و کلاس درس می‌افتد که دانش‌آموزان ما بعد چندسال به راه‌های مختلف کشیده می‌شوند.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: باید تکریم و تجلیل معلمان را به سمتی ببریم که معلم در نگاه دانش آموز ارجمند و در نگاه خانواده بزرگ‌منش باشد آن زمان بهترین بزرگداشت را انجام دادیم، ولی اگر بخواهیم با زور و از روی چشم و هم چشمی برای معلم هدیه‌ای ناچیز تهیه کنیم بیشتر به جایگاه معلم توهین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان