Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@04:36:38 GMT

اعلام تعداد کشته‌های حوادث آبان: 230 نفر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۷۳۸

اعلام تعداد کشته‌های حوادث آبان: 230 نفر

مجتبی ذوالنور: مردم ممکن است اعتراض داشته باشند و آن را اعلام کنند، ولی براندازی نرم در دستور نظام سلطه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی در دوره دهم مجلس با ارایه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان ۹۸ ،تعدا کشته های این حوادث را 230 نفر اعلام کرد .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی ذوالنوری  در حاشیه جلسه اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با  کرونا با اشاره به ماجرای افزایش نرخ بنزین در آبان ماه سال گذشته گفت:در هر کشوری ممکن است طرح های اجرا شود که دارای نقاط ضعف و قوت باشد و بعضی متضرر شوند و بعضی سود ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آنچه در آبان۹۸ اتفاق افتاد را یک حادثه طبیعی خواند و در توضیح اظهاراتش گفت: مردم ممکن است اعتراض داشته باشند و آن را اعلام کنند، ولی براندازی نرم در دستور نظام سلطه است.

وی ادامه داد: نظام سلطه از فرصت آبان بهره گرفت و تجمع های خیابانی را راه انداخت.کسانی که گوش به  رسانه های خارجی بودند،سعی کردند موج سواری کنند؛ در آبان ۹۸اعتراض مردم آرام و مسالمت آمیز بود و کسی حساسیت به خرج نداد، ولی وقتی تعرض به اماکن خصوص و دولتی و مراکز انتظامی رخ می دهد، مردم از حاکمیت استقرار امنیت و نظم را مطالبه می کنند.

ذوالنور اعلام کرد :۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی مورد خسارت جدی قرار گرفت، ۴۲۲ خودرو مردم  آسیب جدی دیدند و سوزختند،۲۳۰ خودرو دولتی و عمومی را آسیب دیدندو به ۵۶۹ خودرو و موتور نیروهای امنیتی و انتظامی آسیب زدند.991 بانک یا تخریب شد یا آتش زدند، ،123 مرکز سوخت و تخریب شد.


وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از جان مایه گذاشتند تا کسی آسیب نبیند، افزود:200نفر مجروح شدند در این تجمعات و آمار مجروحان نیروهای امنیتی و انتظامی بیشتر از۵هزار نفر بود و این یعنی نیروی خود را صرف دفاع گذاشته بودند نه تهاجم.

وی اعلام کرد:6 مامور رسمی نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند، حتی یک کشته، مجروح و جانباز برای ما سخت و سنگین است، رسانه های بیگانه آمارهای دروغین اعلام کرده و تا ده هزار نفر کشته اعلام کردند، 230 کشته در مجموع داشتیم که۶ نفر از ماموران بودند.

وی همچنین اظهارکرد:7 درصد در درگیری های مستقیم با نیروهای انتظامی جان باختندو ۱۶درصد در حمله به مراکز نظامی و انتظامی جان خود را از دست دادند.31 درصد در حمله به مراکز عمومی مثل فروشگاه ها،پمپ بنزین ها ،بانک ها و مساجد جان باخته‌اند و 20 درصد از جان باختگان در قالب نیروهای تامین کننده امنیت و نظم بوده‌اند.22 درصد از جان باختگان  سابقه محکومیت های کیفری داشته اند و 26 درصد جزو آشوبگران نبودند و به دلایل نامعلوم جان باخته اند مثلاً شقیقه آنها از فاصله سه متری هدف قرار گرفته بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجتبي ذوالنور کشته های آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته