Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:08:11 GMT

پمپئو: حوادث اخیر آمریکا یک فاجعه است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۳۳۴

پمپئو: حوادث اخیر آمریکا یک فاجعه است

باشگاه خبرنگاران جوان: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و در واکنش به حوادث اخیر و اعتراضات در کشورش، آن را یک فاجعه توصیف کرد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، در ارتباط با مسائل مختلف از جمله تحولات داخلی آمریکا و موضوعات بین المللی صحبت کرد و گفت: نخست اجازه دهید از طرف خودم به خانواده آقای فلوید و همه مردمی تسلیت بگویم که به واسطه این خشونت‌ها تحت تأثیر قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام خوبی نیست. این یک فاجعه است. اقدامات افسران پلیس بی شرمانه بوده است.

وی سپس با تلاش برای حمایت از دولت دونالد ترامپ در مواجهه با اعتراضات گفت: اقداماتی که دولت تاکنون انجام داده است، شامل این موضوع می‌شود که سریعا اقدام کرد و وارد عمل شد. شما شاهد سخنان رئیس جمهور ترامپ بودید. شما دیدید که دادستان کل در ارتباط با این موضوع صحبت کرد که وزارت دادگستری در حال انجام دادن چه اقداماتی است و چگونه با سرعت در حال انجام دادن تحقیقات در ارتباط با این حادثه‌ای است که به وقوع پیوست.

وزیر خارجه آمریکا سپس با اشاره به خشونت‌ها و اعتراض‌های آمریکا گفت: شما شاهد بودید که رئیس جمهور ترامپ در ارتباط با این حقیقت صحبت کرد که این خشونت، این آشوب گری و این غارتگری غیر قابل قبول است. او این پیشنهاد را مطرح کرد که دولت فدرال همه کمک‌های لازم و مناسب را ارائه خواهد کرد و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با فرمانداران گفتگو کرد تا در صورت لزوم، کمک‌های لازم را به منظور حفاظت از معترضان صلح آمیز و افراد، ارائه نماید.

او همچنین در ادامه با بیان اینکه کشورش وارد یک تراژدی شده است، گفت: فکر می‌کنم همچنان باید منتظر ماند و دید این تجمعات چگونه آغاز شد؛ زیرا این اعتراضات صلح آمیزی بود که توسط افرادی انجام شد که به صورت واضح و مشخصی به واسطه اقدام پلیس علیه جورج فلوید ناراحت و عصبانی بودند. من دقیقا نمی‌دانم این روند چگونه به این نقطه ختم شد، اما ما قبلا هم شاهد این الگو بودیم. ما شاهد بودیم که برخی از شهرداران در ارتباط با این حقیقت صحبت می‌کنند که افرادی از جاهای دیگر به این مناطق آمدند و سبب ایجاد ویرانی‌هایی شدند و همه کسب و کار‌های کوچک را از بین بردند. این اقدام به واقع یک فاجعه و تراژدی محسوب می‌شود.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی دفاع سیاه پوستی را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده، به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکایی منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: پمپئو حوادث اخیر آمریکا یک فاجعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس

طی حوادث سال ۹۶ بود که عکسی در رسانه‌های غربی از داخل ایران منتشر شد که به اصطلاح نماد اعتراض دانشجویی شد و بازتاب یافت. 

"یلدا معیری" عکاس این عکس بود که در مصاحبه با نیویورک تایمز به جعلی بودن آن اعتراف کرد و آنرا کارگردانی شده و تزئینی نامید که دود داخل عکس ناشی از کپسول آتش نشانی است.

وی پیشتر برای آب و تاب دادن به ماجرای عکس جعلی‌اش ادعا کرده بود در یک شرایط سخت امنیتی این تصویر را گرفته است!

این مصاحبه یکسال بعد از آنکه رسانه‌های مختلف علیه ایران از آن سواستفاده کردند، انجام شد و وی در همان سال ۹۶ جایزه بهترین تک عکس خبری سال ایران را دریافت کرد!

این عکاس که با سیل انتقادات نسبت به فریب افکارعمومی روبرو شد بعد‌ها وقتی ترامپ از این عکس جعلی برای توییت ضدایرانی استفاده کرد به خاطر اینکه رییس جمهور پیشین آمریکا قوانین سفت و سختی برای تردد ایرانیان در ایالات متحده اجرا کرده که وی نتوانسته خانواده خود را ببیند، انتقاد کرد. با وجود افشای جعلی بودن این عکس، اما سازمان‌های غربی بازهم از این عکاس تجلیل کردند.

البته این تنها عکس جعلی دانشجویی در خصوص حوادث ایران نبود. «احمد باطبی» که در سال ۷۸ عکس وی با پیراهن خونی در رسانه‌های غربی بازتاب یافت و وی ادعا می‌کرد متعلق به همکلاسی‌اش است بعد‌ها معترف شد که وی نه دانشجو بوده و نه این خون، خون انسان است!

او تعریف کرده زمانی که عشق رفتن به آمریکا همه وجودش را لبریز کرده بود، با هماهنگی با عکاس همکار نشریه انگلیسی اکونومیست (که دبیر عکس روزنامه اصلاح‌طلب جامعه هم بود)، در جریان حوادث ۱۸ تیر سال ۷۸، با بالا بردن یک پیراهن ظاهرا خونی، (استفاده از خون مرغ) اسم و رسمی در رسانه‌های غربی برای خود دست و پا کرد.

استفاده از فیک‌نیوز‌های خبری علیه کشورمان و فضاسازی دروغین با اقدامات و طراحی برخی ایرانیانی که به کشور خود پشت کرده‌اند، درحالی است که آمریکا امروز ضمن سرکوب شدید اعتراضات دانشجویان این کشور در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های ایالات متحده آزادی بیان را به شدت نقض کرده است.

«وجد وقفی» خبرنگار شبکه الجزیره در کاخ سفید در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس لینک دسترسی به تصاویر سرکوب دانشجویان دانشگاه اموری را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «به گفته این دانشجویان، پلیس ضد شورش آتلانتا با گلوله لاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت آنان حمله می‌کند.»

دانشجویانی که نه برای ضربه زدن به نظم عمومی بلکه جهت اعتراض به نسل‌کشی فلسطینیان در غزه اقدام به برپایی تجمع کرده‌اند. تصاویر برخورد با دانشجویان که با خشونت و به طور قهرآمیز صورت می‌گیرد واقعی است و ترس‌ها و روی زمین کشیدن‌ها، تک تیرانداز‌های بالای پشت‌بام، استفاده از گاز اشک آور و ... همه واقعیت دارد و دیگر خبری از کپسول آتش نشانی برای وهم آلود و امنیتی کردن فضای کارگردانی شده نیست!

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو