Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب عصر دوشنبه در حاشیه همایش مجازی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام راحل (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه و مسیر امام حسین (ع) برای غیر مسلمانان نیز راهگشا بوده است اظهار داشت: گاندی نمونه‌ای از غیر مسلمانان است که آزادی هند را در گرو تبعیت از راه امام حسین عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه محرم و صفر و امید به ظهور امام عصر از جمله مواردی هستند که از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشند گفت: محرم و صفر موتور متحرک وامید به ظهور به نوعی امید به آینده است و این موارد از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که مردم فراموش کار و سهل انگار با محرم و صفر از غفلت رها می‌شوند.

نواب عنوان داشت: پیروان امام حسین در تمام دنیا وجود دارند و در شعارهایشان این پیروی به خوبی دیده می‌شود چنانکه در لبنان که در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد شعار «لبیک یا حسین» به گوش می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حماسه حسینی اربعین گفت: همه ادیان و مسلمانان در ایام اربعین در آن حماسه باشکوه گرد هم می آیند تا راه و مسلک آن امام بزرگ را زنده نگه دارند و ثابت شده که این راه داوطلبان زیادی از سراسر جهان دارد و تأثیرگذاری آن در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه در خصوص برنامه ریزی های حج با شیوع کرونا اظهار داشت: برنامه‌های حج هر سال بعد از حج سال قبل شروع می‌شود و گاهی حتی داخل حج برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود و قبل از همه گیری کرونا همه اقدامات صورت گرفته بود و با طولانی شدن بیماری حجاج در شرایط کرونا برای اعزام به حج به صورت مجازی آموزش دیده‌اند و در مناطق سفید نیز آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار شده است و با همه تفاسیر برای هر نوع تصمیم گیری در این خصوص آمادگی لازم وجود دارد.

کد خبر 4939689

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند در سه حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از بیست‌وپنجم فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها، افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند، اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود که لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور بر اساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده است، اظهار داشت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کند و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

سردار علینقیان پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است، اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

کد خبر 747589

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع