Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل نوروزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص بازار مسکن گفت: قرار بود طبق مطالعات طرح جامع مسکن، یک میلیون واحد مسکونی در سال بسازیم، اما در هفت سال اخیر در هر سال حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است بنابراین در این چند سال، حدود ۴ میلیون کمبود عرضه مسکن داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلالی در بازار مسکن ، بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از بازار تقاضا در حوزه مسکن، تقاضای دلالی است و این موضوع بحران مسکن را افزایش داده است. به طور مثال موردی بوده که یک فرد در یک سال ۳۰۰ خانه خرید و فروش کرده بود.

نوروزی گفت: نخستین کاری که باید انجام شود این است که خانه‌های خالی، فوری به بازار مسکن عرضه شوند تا تعادل لازم به وجود بیاید.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۹۵، حدود ۲ و نیم میلیون خانه خالی داشتیم که این رقم در این مدت افزایش یافته است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه باید مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه هر چه زودتر اجرایی شود، گفت: باید واحد‌های مسکن مهر را سریع‌تر تکمیل کنیم تا عرضه‌ها افزایش یابد.

نوروزی افزود: راهکار بلندمدت این است که صنعت مسکن سازی به طور گسترده راه بیفتند.

وی اضافه کرد: دولت عرضه مسکن را افزایش نمی‌دهد و حتی در بخش خصوصی هم موانع ایجاد می‌کند و وام ساخت مناسبی به سازنده‌ها داده نمی‌شود در این شرایط تعادل بازار مسکن به هم می ریزد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !

  به گزارش پارس نیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحدهای اجاره‌‌‌ای، در روزهای اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره‌‌‌بها از مستاجر انتخاب کرده‌‌‌اند. البته نسبت فایل‌‌‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌‌‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

 

 

بررسی‌‌‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحدهای مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌‌‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • بازندگان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟