Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمد زرگری با اشاره به شروع مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی از ۱۴ اسفند ماه پارسال، ابراز کرد: با توجه به هجوم ملخ صحرایی در اکثر نقاط لارستان عملیات پایش در مراکز ۶ گانه جهاد کشاورزی این شهرستان ادامه دارد و مبارزه در چند روز اخیر در پنج مرکز به طور مستمر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی و پایش گروه‌های مراکز جهاد کشاورزی آخرین مرحله مبارزه دو شب گذشته در منطقه کرمستج بخش مرکزی و در سطح ۱۳۵ هکتار انجام شد.

زرگری با بیان اینکه تا کنون حدود ۷۰۰ لیتر سم برای مبارزه مصرف شده است، بیان کرد: این سموم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه ملخ‌های مهاجم، بال دار و نابالغ بوده و برای رشد و بلوغ مصرف غذایی بالایی دارند از این رو محصولات زراعی و باغی به خصوص نخیلات و مرکبات که سطح وسیعی از کشاورزی منطقه را به خود اختصاص داده اند، در معرض آسیب بوده که پایش‌های مستمر و مبارزه به موقع تا کنون باعث شده است که خسارتی به این بخش وارد نشود.

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان در پایان تاکید کرد: تمامی کشاورزان باید مزارع و باغ‌های خود به طور مستمر پایش کنند و ضمن آماده سازی سم پاش‌های شخصی، در صورت مشاهده این آفت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و یا از طریق شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، عشقی اظهار داشت: تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند.

وی افزود: در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس