Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:40:12 GMT

۲۲۰ هزار تن گندم کشاورزان استان قزوین خریداری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۰۵۵

۲۲۰ هزار تن گندم کشاورزان استان قزوین خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه ستاد خرید گندم صبح سه شنبه با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری. فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران سازمان صمت و غله در استانداری قزوین برگزار شد.

فاطمه خمسه در این جلسه اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گندم آبی ۷۷۰۰ هکتار و گندم دیم ۱۰۶ هزار هکتار و کشت کلزا معادل ۵۳۰۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین سطح کشت جو آبی در استان ۲۷ هزار و ۴۰۰ هکتار و جو دیم بیش از هشت هزار و ۹۴۷ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برداشت محصول جو از دو روز گذشته آغاز شده و با توجه به این که قطب صنعت دام و طیور هستیم بهتر است همه محصول جو در استان صورت گیرد.

پیش بینی برداشت ۳۳۵ هزار تن گندم

خمسه بیان کرد: امسال پیش بینی می‌شود ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود و شرایط بسیار خوبی داریم.

وی گفت: میزان مصوب خرید گندم در استان ۲۲۰ هزار تن است و ظرفیت سیلوها برای ذخیره ۳۲۰ هزار تن مهیا شده است.

خمسه بیان کرد: در سال گذشته قیمت خرید یک هزار و ۷۰۰ تومان بود که امسال با افزایش ۴۵ درصدی به سه هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو رسیده است.

وی گفت: سال قبل متولی خرید گندم فقط سازمان جهاد کشاورزی اما امسال با تفکیک وظایف وزارت بازرگانی در برخی استان‌ها متولی خرید سازمان صمت شده و ما نیز منتظر دستور استاندار هستیم.

خمسه افزود: ۲۲ مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده تا این محصول با سهولت و به موقع از کشاورزان خریداری شود.

کد خبر 4939989

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین خرید گندم ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند ایلام نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس مشهد خرید گندم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید