Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آستانه سالروز رحلت امام راحل عظیم الشأن (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، فرا رسیدن رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و بیان کرد: امام راحل احیاءگر اسلام ناب محمدی (ص) در تمامی ابعاد اجتماعی و سیاسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شناخت راه امام خمینی (ره) یعنی اسلام خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی، زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد (ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی؛ و تنها راه تحقق این اهداف مجاهدت در این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: انقلابی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی (ص) در شرایط کنونی است. همان چیزی که امام راحل عظیم الشان بر آن توصیه داشتند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر آن تاکید می‌کنند.

صفایی بوشهری افزود: راه امام (ره)، چون راه قرآن، پیامبر عظیم الشان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است هرگز از بین نمی‌رود؛ چون راه خدا است.

حوزه‌های علمیه و مسئولان برای تحقق اهداف نظام مجاهدت کنند

او، به تکلیف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خصوص تربیت نسل آینده انقلاب اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه در حیات خود هیچ گاه به این اندازه موثر و مورد توجه جهان نبوده است، به همین علت باید برای معرفی اسلام، دفاع از اسلام و تربیت نیرو‌های عالم و انقلابی تلاش انقلابی داشته باشند و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز باید در تربیت دانشمندان متدین و انقلابی و خودکفایی علمی، سپس تولید و مرجعیت علمی ایران، جهادی تلاش کنند.

ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: همه مسئولان در هر مسئولیتی باید با تلاش جهادی و منطبق با شرح وظایف خود، با ولایتمداری و وحدت کلمه در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پیشرفت و عدالت در پرتو اسلام و تقوا و اخلاق اسلامی و انقلابی عمل و مجاهدت کنند.

شهید سلیمانی خود را هزینه نظام  کرد نه نظام و مردم را هزینه خود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به بهترین الگوی اجتماعی افزود: الگوی انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را هزینه نظام و مردم کرد، نه نظام و مردم را هزینه خود کرد.

صفایی بوشهری گفت: مردم ایران با رهبری امام راحل عظیم الشأن، نهضت و انقلابی ایجاد کردند که در تاریخ جهان جایگاه ویژه‌ای دارد، به طوری که تمام نظام نوین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد، به همین علت انقلاب و مردم جداشدنی نیستند. مردم عزیز ایران در مراحل مختلف مانند دفاع مقدس و زمان حاضر در جریان خدمت رسانی به هم، نشان داده‌اند که وفادار در مسیر انقلاب و تابع رهبری عظیم الشان هستند.

او ادامه داد: مردم ایران اسلامی اگر بخواهند با نگاه انقلابی این انقلاب را به سرانجام برسانند باید همانند دوران دفاع مقدس همواره تابع ولی فقیه باشند و با مجاهدت، وحدت و روحیه انقلابی در راستای اهداف انقلاب مجاهدت کنند، و سختی‌های این راه را بپذیرند که آینده؛ روشن و امیدبخش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به وظیفه قشرهای مختلف جامعه و کارگزاران نظام، افزود: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان‌های انقلاب، همت بلند برای رسیدن به آن‌ها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و  تبعیت نکردن از آن، و رعایت تقوای دینی و سیاسی وظیفه همگانی همه افراد جامعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

۱۵ خرداد آغازگر انقلاب بود

صفایی بوشهری، یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و بیان کرد: ۱۵ خرداد هیچ‌گاه از صفحه تاریخ ایران محو نخواهد شد. ۱۵ خرداد آغازی بود برای کاری بزرگ؛ و آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

او تاکید کرد: انتخاب آیت الله خامنه‌ای برای رهبری انقلاب اسلامی ایران، لطف و عنایات الهی به ایران اسلامی بود، وجود مبارک آن رهبر عظیم الشان، نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام یک نعمت است.

امام جمعه بوشهر تنها راه موفقیت ایران را پیروی از رهبر انقلاب در تمامی عرصه‌ها دانست و گفت: جامعیت رهبر معظم انقلاب در تاریخ اسلام کم نظیر است و تنها راه موفقیت ایران، پیروی از ایشان در تمامی عرصه‌ها است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی 15 خرداد ارتحال امام رهبر انقلاب ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صفایی بوشهری عظیم الشان امام راحل راه تحقق تنها راه ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: وظیفه خود می دانم بابت همه تلاش هایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی که همان خدمت صادقانه و خالصانه به مردم عزیز و شریف  می باشد قدردان باشم.


وی افزود:  از وظایف جدی و مهم مسئولان در همه سطوح استفاده درست از همه ظرفیت ها جهت خدمت به مردم است که الحمدالله شما ها در حال خدمت رسانی به مردم عزیز و بزرگوار هستید.


فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفت و آن ها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف نمایند.


شفایی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد؛ آن ها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته  انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و اینده را ناامید کننده جلوه دهند؛ اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگذاران آن ها، علی رغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.


وی افزود: روزگاری آمریکا یکه تاز در همه عرصه ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می گذارد. آمریکا هرروز منفعل تر از گذشته می شود و شما می بینید شرایط امریکا در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.


شفایی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند خود در حال زوال و نابودی هستند. روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می کرد که می تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آن ها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می کند.


شفایی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسئولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.


گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محسن جهانتیغ تشکر و سرهنگ پاسدار ابراهیم باغبانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب