Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@14:31:09 GMT

خمینی: وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۹۲۰

خمینی: وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است

یادگار امام با بیان اینکه وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است، گفت: ‌اگر به حاکمیت نمره داده شود، یکی از عوامل اثرگذار در تعیین نمره این است که آن حاکمیت چه مقدار در رفع فقر عمل خوب کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از جماران، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم رزمایش برکت امام خمینی (ره) که امروز در مرقد حضرت امام برگزار شد، با بیان اینکه امسال شرایط ویژه‌ای بر تمام جهان حاکم است و این شرایط باعث شد که مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) از شکل رسمی خارج شود، گفت: حضور پرشور و عاشقانه‌ای که هر سال در مراسم رحلت حضرت امام داشتیم را باید به سال‌های بعد موکول کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته گزینه‌های دیگری هم برای برگزاری مراسم مطرح بود که نهایتاً با رهبری در این باره مشورت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام فقر محترم نیست اما فقیر محترم است، گفت: معدود مواردی است که مضطر و مبدا هیچ احترامی ندارد اما آنچه که معتصف به این صفت است، محترم شمرده می‌شود.

یادگار امام افزود: در مذمت فقر بسیار گفته شده که مهمترین آن این است که فقر می‌تواند به کفر بیانجامد. از این رو بسیار به زدودن فقر از چهره خانواده‌ها و جامعه توصیه شده است.

خمینی با بیان اینکه وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است، تاکید کرد: اگر به حاکمیت نمره داده شود، یکی از عوامل اثرگذار در تعیین نمره این است که آن حاکمیت چه مقدار در رفع فقر عمل خوب کرده است.

وی اظهار کرد: البته امروز تعریف فقر متفاوت شده است که اهل فن این موضوع را بهتر بلدند. اما هر چه‌قدر که فقر ستودنی نیست و مذموم است، فقیر محترم است.

یادگار امام با بیان اینکه باید یک انسان در زندگی خود درد هم‌نوعان را داشته باشد، ادامه داد: در تعبیر دینی ما هم هر چقدر که افراد به دیگران اهمیت بدهند، به همان اندازه روح بزرگ و شخصیت انسان‌وار دارند.

خمینی- با تاکید بر اینکه اخلاق در مرنج و مرنجان خلاصه می‌شود، گفت: اما آنچه که مهم‌تر است این است که نباید نسبت به رنج دیگران بی‌تفاوت باشیم. موضع امام راحل در سال‌های پایانی عمرش بحث جنگ فقیر و غنی نبود بلکه موضوع جنگ فقر و غنا بود و جامعه باید به سمت رفع هرگونه محدودیت گام بردارد.

یادگار امام با بیان اینکه از تلاش دوستان در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اینکه درد کوچکی از بخش کوچکی از جامعه را می‌زدایند تشکر می‌کنم، گفت: این اقدامات بسیار ارزشمند و پسندیده هستند اما آنچه که مهم‌تر است، این است که بتوانیم از ظرفیت‌های کشور و توان داخل نهایت استفاده را داشته باشیم؛ چراکه می‌دانیم دشمنان قسم خورده‌ای داشتیم و خواهیم داشت اما با همه این‌ها با توان داخل این رزمایش‌ها در حال انجام است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در این شرایط کشور گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمان، کشورمان را روسفید کردند و شاهد توانایی‌های بسیار خوبی از دولت و مجموعه عوامل در کنترل شرایط کرونا بودیم.

کد خبر 426797

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن خمینی سیدحسن خمینی امام خمینی ره حکومت جمهوری اسلامی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یادگار امام رفع فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی