Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:12:58 GMT

شرایط به نفع افراد دارای معلولیت نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۸۸۸

شرایط به نفع افراد دارای معلولیت نیست

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان اقدامات انجام شده برای افراد دارای معلولیت را کافی ندانست و گفت: علی‌رغم تکلیفی که قانون بر عهده سازمان‌های دولتی و غیردولتی گذاشته است، اما شرایط به هیچ عنوان به نفع افراد دارای معلولیت نیست.

"عباس صادق زاده " در جلسه ستاد استانی نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با بیان اینکه حمایت استاندار کرمان با عث شد که این ستاد تشکیل شود، اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم و تاثیر گذار افراد دارای معلولیت و توان بالقوه این گروه، می توان با در نظر گرفتن قانون شهروندی و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در دو سطح ملی و استانی برای پاسخ به مطالبات این افراد اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدامات انجام شده برای افراد دارای معلولیت را کافی ندانست و گفت: علی‌رغم تکلیفی که قانون بر عهده سازمان های دولتی و غیردولتی گذاشته است ، شرایط به نفع افراد دارای معلولیت نیست.

صادق زاده با اشاره به گران بودن وسایل کمک توانبخشی، نداشتن پوشش بیمه ای تامین وسایل کمک توانبخشی را از عمده مشکلات افراد دارای معلولیت دانست و افزود: پوشش بیمه ای، اشتغال و مسکن از مهمترین مطالبات است که اگر دستگاه‌های اجرایی به وظایف قانونی خود عمل کنند؛ بسیاری از این نیازها رفع می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان  با اشاره به اینکه در سال ۹۸ از مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فقط ۱۰ درصد این مبلغ تحقق یافت افزود: گرچه دولت با مشکلات اعتباری روبه‌رو است، اما می توان با هم‌افزایی بخشی از مشکلات را در استان پیگیری و برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر "محمد صادق بصیری" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد نظارت بر تحقق حقوق افراد دارای معلولیت، گفت: هر سازمان بر اساس وظایف و مسئولیت های سازمانی باید نسبت به اجرای قانون حمایت از معلولین اقدام کند.

براساس این گزارش، "زهرا موسی‌پور" مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه افراد دارای معلولیت در استان کرمان را از افراد شاخص معرفی کرد که در موضوعات مختلف فرهنگی – اجتماعی – ورزشی  دارای رتبه و مقام های برتر هستند که باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه استان بهره برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی معلولیت سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت قانون حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است