Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@02:43:04 GMT

فوتبال ایران در آستانه تعلیق

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۰۶۰

فوتبال ایران در آستانه تعلیق

به گزارش صدای ایران، نهم خرداد فدراسیون جهانی فوتبال پس از بررسی اساسنامه پیشنهادی ایران، در نامه‌ای پاسخ آن را داد. متن نامه فیفا به مسئولان فدراسیون، کاملا شفاف از عدم رضایت این نهاد نسبت به مسیر تدوین اساسنامه حکایت دارد.

فدراسیون جهانی در نامه‌ای که خطاب به مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون زده، اعلام کرده که این فدراسیون از مفاد بند ۱ ماده ۱۴ و بند ۱ ماده ۱۹ اساسنامه فیفا مبنی بر اینکه «فدراسیون‌های عضو ملزم هستند تمام امور خود را به صورت مستقل و بدون تاثیرپذیری از اشخاص سوم اداره نمایند»، تخطی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیفا در این نامه از فدراسیون خواسته طبق پیش نویسی که در تاریخ ۸ شهریور ۹۸ در اختیار آن‌ها قرار داده، اساسنامه جدید را تنظیم کنند و اساسنامه فعلی، در مسیر اشتباهی قرار دارد. این نهاد بین المللی در نهایت تا ۵ ژوئن ۲۰۲۰ یعنی تا روز جمعه هفته جاری به فدراسیون فرصت داده تا با اصلاح موارد اشتباه، اساسنامه را برای آن‌ها ارسال کند.

در انتهای نامه اشاره شده عدم توجه به مفاد دستورالعمل منجر به این خواهد شد که موضوع جهت اقدامات بعدی به مبادی ذی ربط فیفا ارجاع می‌شود. در واقع، فیفا به طور تلویحی اعلام کرده در صورتی که فدراسیون اساسنامه را طبق توافق صورت گرفته با آن‌ها پیش نبرد، فوتبال ایران باید انتظار رفتار‌های دیگری را داشته باشد که مشخصا، تعلیق را می‌توان محور آن دانست.

اکنون فدراسیون که از جمعه هفته گذشته با این نامه روبرو شده، تنها سه روز دیگر فرصت دارد تا در جهت اصلاح اساسنامه طبق قوانین فیفا و توافقات صورت گرفته، قدم بردارد. به نظر می‌رسد در صورتی که تدوین کنندگان نتوانند این موارد را در اساسنامه اصلاح کنند، فوتبال ایران در مسیر تعلیق قرار گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران فیفا فدراسیون فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران

تارنمای فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم ملی فوتسال ایران به ویژه کاپیتان این تیم پرداخت.

به گزارش مشرق، پیروزی پرگل تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان باعث صعود این تیم به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد و مهم‌تر اینکه شاگردان وحید شمسایی مجوز صعود به جام جهانی ازبکستان را هم کسب کردند. بعد از این بازی تارنمای فیفا با تمجید از عملکرد این تیم به گل زیبای اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم ایران از روی نقطه پنالتی پرداخت.

در بخشی از این گزارش آمده است:

ایران با نتیجه ۶ بر یک قرقیزستان را شکست داد و به ازبکستان ۲۰۲۴ رسید. در این بازی علی اصغر حسن‌زاده و مهدی کریمی خیره‌کننده بودند.

ایران برای نهمین دوره متوالی به جام جهانی فوتسال رسید. علی اصغر حسن‌زاده در پیروزی ۶ بر یک در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بازی کرد و قرقیزستان را در تمام مدت عذاب داد. او گلزنی کرد و ۲ پاس گل داد.

تیم ملی ایران فردا- هفتم اردیبهشت- از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ازبکستان خواهد رفت. در دیگر بازی این مرحله تایلند و تاجیکستان از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه با هم روبه‌رو می‌شوند تا تکلیف دو تیم صعود کننده به فینال ۹ اردیبهشت مشخص شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده