Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلاف سردرگم انتخابات فدراسیون شطرنج همچنان چشم انتظار مدیریت وزارت ورزش و جوانان و قاطعیت معاون ورزشی وزیر است.

اختصاصی طرفداری - چند روزی از ثبت نام انتخابات فدراسیون شطرنج می گذرد و زمزمه هایی از گزینه های مورد نظر افرادی که خود را در مجمع تاثیر گذار می بینند شنیده می شود.

به گزارش طرفداری، فدراسیون شطرنج بدون شک یکی از پر حاشیه ترین فدراسیون های ورزشی در چند سال اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه به واسطه تلاش سالها قبل شطرنجبازان پدیده برخی موفقیت ها نیز حاصل شد اما به قول سارا سادات خادم الشریعه بانوی برتر شطرنج ایران نباید آنها را به نام فدراسیون پهلوان زاده نوشت.

اما بی تعارف همه حواشی از آن تصمیمات نادرست فدراسیونی بود که اگرچه مهرداد پهلوان زاده بر صندلی ریاست آن نشسته بود اما از سوی گزینه دیگری هدایت می شد.

منتقدین می گویند محمد جعفر کامبوزیا رئیس پیشین فدراسیون شطرنج که خود را پدرخوانده این رشته می داند در طی سالهای اخیر بازیگر نقش اول شطرنج ایران بوده است. او که از مهرداد پهلوانزاده در مجمع قبلی حمایت کرد و نتیجه این حمایت میزبانی های پردردسر، بدهی های میلیاردی، تقابل ناپسند مکرر شطرنجبازان با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی، تعلیق فدراسیون شطرنج و کشف حجاب بازیکن تا دبیر فدراسیون شد هنوز هم دست از سر شطرنج ایران بر نداشته است.

طبق ادعای منتقدین، کامبوزیا که از پهلوانزاده ناامید شده است و دیگر جایگاهی در فدراسیون جهانی نیز ندارد و حتی پست تشریفاتی نائب رئیسی را هم از دست داد به دنبال معرفی گزینه ای جدید در شطرنج است.

ابتدا نام حمید سجادی به عنوان گزینه مورد نظر کامبوزیا در شطرنج شنیده شد که همین انتخاب چهره ای از ورزش دوومیدانی که هیچ شناختی نسبت به شطرنج ندارد نگرانی هایی را در میان خانواده شطرنج به وجود آورد.

اگرچه نام هایی همچون احسان قائم مقامی که هم سابقه چهارسال مدیریت را در کارنامه ندارد و هم شنیده می شود گرین کارت آمریکا را دارد و هر سال به ناچار برای تمدید آن به این کشور سفر کرده است به میان آمد ولی به سبب محدودیت های ثبت نام در مجمع، کامبوزیا همچنان به دنبال گزینه ای جدید در انتخابات شطرنج است.

وی که خود متهم است جزو مدیران دو تابعیتی ورزش ایران بوده چندی پیش در مصاحبه ای وزارت ورزش و جوانان و کارمندان آن را به سخره گرفت و همچنان به دنبال معرفی گزینه جانشین پهلوان زاده در شطرنج است و شایعه شده برای افرادی که از هیات های استانی تا مربیان و داوران و کارمندانی که با تیم مدیریتی سرپرستی فعلی فدراسیون همکاری می کنند پیام می فرستد که جایی در فدراسیون آتی نخواهند داشت.

روز گذشته کیومرث بیات رئیس هیات شطرنج استان گیلان نیز از سمت خود استعفا داد و وزارت ورزش و جوانان را به مهندسی انتخابات متهم کرد.

فراموش نکنیم که چندی پیش دختر وی شهره بیات هم با تایید فدراسیون وقت شطرنج به مسابقات جهانی رفت و از آنجا به کشور انگلستان رفته و پناهنده شد. این در حالی بود که وی از تمام امکانات شطرنج ایران استفاده کرد و با تحربه و سنی کم ریاست کمیته داوران و دبیری فدراسیون شطرنج را نیز تجربه کرد.
درباره بیات هم شایعه شده او پس از استعفا از هیات شطرنج استان گیلان به هم استانی هایش هشدار داده است که به زودی گزینه کامبوزیا رای می آورد و وی دوباره به پستش بازمی گردد!
بعد از ماجرای خالی شدن عجیب خزانه فدراسیون شطرنج در ماه پایانی ریاست فدراسیون پهلوانزاده، همچنان سوالات اساسی از نحوه هزینه این مبلغ و باقی ماندن تنها یک میلیون تومان در حساب فدراسیون وجود دارد. سوالاتی که اتفاقا پس از میزبانی های میلیاردی شطرنج، داورزنی معاون وقت وزیر ورزش و جوانان را هم شاکی کرد. داورزنی آن زمان گفته بود پهلوان زاده باید به نهادهای نظارتی در این خصوص پاسخ دهد.

کلاف سردرگم انتخابات فدراسیون شطرنج همچنان چشم انتظار مدیریت وزارت ورزش و جوانان و قاطعیت معاون ورزشی وزیر است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخابات فدراسیون شطرنج وزارت ورزش و جوانان پهلوان زاده شطرنج ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که در هفته‌های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی متشکل از زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

به نقل از ورزش سه در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک‌های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت‌های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی‌شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می‌شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی‌ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی‌ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده‌اند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902817

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • لیکرز به دنبال تغییر سرمربی
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است