Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا ملکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در این استان با مشارکت ۳۲ مراکز در شهرستان‌های مختلف انجام شده و به صورت منقطع تا پایان فصل برداشت (شهریورماه ) ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: پراکنش مراکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی به گونه‌ای است که گندمکاران در کوتاهترین زمان و فاصله می‌توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار تن ظرفیت برای خرید و ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایجاد و این سیلوها با تمام ظرفیت از آمادگی کامل برای تحویل محصول گندمکاران برخوردار هستند.

ملکی قیمت خرید تضمینی محصول گندمکاران کشور از سوی دولت در سال‌جاری را ۲۵ هزار ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط و قیمت مناسب قیمت خرید تضمینی این محصول، نیاز است کشاورزان نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام کنند.

وی افزود: نیاز است کشاورزان قبل از برداشت گندم و مراجعه به مراکز تحویل برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام خرید، اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی استان وارد کنند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: گندم و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در انبارها و سیلوهای این شرکت ذخیره‌سازی شده و مشکلی در تامین این کالاها در سال‌جاری در استان وجود ندارد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم استان مرکزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم استان مرکزی خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی گندم استان مرکزی خرید تضمینی استان مرکزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی