Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، طبق گزارش موسسه گارتنر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش بازار جهانی موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی  ۲۰.۲ درصد کاهش یافته است.

در این میان هرچند برندهای بزرگ شاهد کاهش فروش محصولاتشان در سراسر جهان بوده اند، اما شرکت چینی شیائومی نخستین فروشنده ای است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ با رشد فروش موبایل هایش روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش جدید تولید کنندگان بزرگ موبایل در چین و اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه ها در این کشور و کاهش قدرت خرید مشتریان قرار گرفتند.

میان ۵ برند برتر تولید کننده موبایل در جهان، شیائومی تنها شرکتی است که فروش محصولاتش کاهش نیافته است. بلکه حتی این شرکت چینی شاهد ۱.۴ درصد رشد فروش در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ میلادی بوده است. 

 از سوی دیگر  در همین بازه زمانی شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی به ترتیب با کاهش ۲۲.۷ و ۲۷.۳ درصدی فروش روبرو بودند. میزان فروش اپل در این باره ۸.۲ درصد و اوپو ۲۴.۲ درصد کاهش یافته است.

به نوشته گارتنر با وجود شیوع ویروس کرونا در بازار، استراتژی های فروش شرکت های مختلف نیز  متفاوت بوده است. به عنوان مثال شیائومی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰  روی بازار بین المللی متمرکز بود. اما هواوی برای فروش محصولاتش روی بازار داخلی تمرکز کرده بود. 

کد خبر 4940228 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا موبایل چین اپل سامسونگ ویروس کرونا فناوری نانو تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی فیس بوک تولید کووید 19 ربات موبایل واکسن جایزه مصطفی ص سه ماهه نخست ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت