Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیز الله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید اظهار کرد: بدون تردید تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی تمام ظرفیت و توان خود را در مسیر تحقق شعار سال به کار می‌گیرند.
او افزود: مدیران باید بسترهای تحقق جهش تولید در تمام بخش‌ها را فراهم کنند و یکی از این عرصه‌ها که می‌تواند نقش مهم و تأثیر گذاری در جهش تولید داشته باشد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افضلی تصریح کرد: بسیاری از مدیران در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم دیدگاه‌هایی دارند اما متأسفانه در عرصه عمل کمتر شاهد هستیم که امور به طور واقعی به بخش خصوصی واگذار شود لذا امسال با توجه به اهمیت موضوع انتظار داریم واگذاری در حوزه‌های تخصصی به بخش خصوصی سرعت بیشتری پیدا کند.
رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر با توجه به مشکلات پیش روی کشور تمام دستگاه‌های حاکمیت در قوای مختلف به اهمیت واگذاری امور به بخش خصوصی واقف شده اند تا از ظرفیت تشکل‌ها و سمن‌ها در مسیر رفع مشکلات و ایجاد رونق تولید به نفع خود استفاده شود.
او یادآور شد: اگر از مزیت و ظرفیت بخش خصوص در قالب تشکل‌های مختلف استفاده شود کارها به صورت تخصیصی تر پیش می‌رود و امور از بوروکراسی غیر ضرور خارج می‌شود.
افضلی تاکید کرد: به دلیل اینکه اعضای تشکل‌های صنفی از جنس تولیدکنندگان و صنعت گران هستند به سهولت می‌توانند موانع را رفع و امور را در حوزه تولید تسریع بخشند.
او گفت: سیاست و رویکرد استان قزوین تقویت و حمایت و پررنگ‌تر کردن نقش تشکل‌های صنفی در حوزه صنعت و تولید و تجارت استان است و حضور تشکل‌های صنفی در تصمیم گیرها و تصمیم سازی های حوزه صنعت و تولید و تجارت در استان بیشتر و مؤثر تر می شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین تشکل‌های مختلف از جمله اتاق اصناف، خانه صنعت و معدن و تجارت، اتاق بازرگانی فعالیت دارند که خود نیز دارای زیر مجموعه و شاخه‌های مختلف و تخصصی‌تر در تمامی مناطق استان هستند.
او تاکید کرد: زیر ساخت‌های تشکل‌های صنفی در سراسر استان وجود دارند اما شاید به درستی تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است که در دوره جدید تاکید داریم از توان و ظرفیت این تشکل‌ها بیشتر استفاده شود.
رئیس سازمان صمت افزود: با اعتمادی که به مجموعه تشکل‌های صنفی وجود دارد امور و کارها را به این تشکل‌ها خواهیم سپرد و نقش دولت و حاکمیت را در این خصوص به عنوان ناظر عالی تقویت می کنیم.

کد خبر 1395065

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین تشکل های صنفی بخش خصوصی استان قزوین تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است