Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@15:00:11 GMT

لزوم توجه به مهارت آموزی دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۸۷۲

لزوم توجه به مهارت آموزی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عزیزی رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ، در بازدید از هنرستان کشاورزی شهید رجایی، داشتن تخصص و مهارت در عرصه کشاورزی را یک ضرورت دانست و گفت: در عصر امروز کشاورزی سنتی با توجه به کاهش منابع آبی دیگر کارایی لازم را ندارد و باید با استفاده از دانش و فناوری و تکنولوژی روز، به سمت کشاورزی مدرن و علمی حرکت کنیم تا ضمن بهره وری لازم به جهش تولید و اشتغال در عرصه کشاورزی کمک نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دانش آموزان این هنرستان به واسطه مهارت آموزی و یاد گرفتن دانستنی‌های تخصصی و علمی در حوزه کشاورزی می‌توانند در آینده‌ی بخش کشاورزی در استان ایلام تاثیر گذار باشند.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش کشاورزی، مهمترین هدف تاسیس هنرستان کشاورزی است.

در این بازدید اختصاص نیروی انسانی جهت نگهبانی و باغبانی، توسعه مرغداری وگلخانه، پیگیری ردیف اختصاص داده شده به لایه روبی و لوله گذاری چاه آب، نهال کاری مجدد، استفاده بهینه از فضای فیزیکی، تکمیل سیستم آب رسانی وآبیاری نوین نهالستان وباغات هنرستان، تجهیز کارگاه‌های هنرستان، استفاده از ظرفیت توریستی هنرستان، تغییر زمین خاکی فوتبال به چمن مصنوعی یا باغات وچندین طرح دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال جوانان تولیدات گیاهی نیروی انسانی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی

هرمزگان-جام جم انلاین-به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در مراسمی از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  گفت: از این شمار ۹ معلم، نمونه کشوری معرفی شدند.

محمد قویدل افزود: خلاقیت در تدریس، شیوه آموزشی نوین و نظرسنجی از خانواده‌ها و دانش آموزان از مهمترین معیار‌های انتخاب معلم نمونه بود.

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: فرزندان ما با آموزش معلمان، هویت مستقل دینی و ملی خود، فرهنگ، تاریخ و تمدن باشکوه کشورمان را می‌شناسند.

مهدی دوستی افزود: اکنون با ترکیب نقشه‌های آموزشی با صنعتی، به سمت آموزش ترکیبی از بخش‌های نرم و سخت افزاری حرکت کرده ایم و متناسب با نیاز استان رشته‌ها و هنرستان‌های جدید ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید بهره برداری شده است گفت: در مهرماه هنرستان مجهز انرژی اتمی کار خود را شروع می‌کند که وظیفه مهم آن، تربیت نخبگان برای آینده و توسعه این صنعت در استان است و هنرستان تجارت نیز راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: هرمزگان جزء استان‌های موفق در زمینه مهارت آموزی برای دانش آموزان است.

 

محسن زارعی افزود: مدارس جوار صنعت نوید بخش توسعه و پیشرفت استان است.

وی گفت: با این مدارس نیرو‌های ماهر و کارآزموده تربیت و وارد بازار کار می شوند که چرخ صنعت استان را می چرخانند.

دیگر خبرها

  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • ارتباط کم اساتید کشاورزی با بخش واقعی/ جهاد کشاورزی کمکی به مهارت آموزی دانشجویان نمی‌کند
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد