Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت در نشست کمیته عملی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید ۱۹ با بیان این که یکی از اولین جاهایی که به واسطه شیوع کرونا تعطیل شدند مدارس بودند، تصریح کرد: روزهای اول اینگونه بیان می‌شد که بچه‌ها به بیماری مبتلا نمی‌شوند. در حالی که می‌توانستند مخزنی برای انتقال بیماری به سایرین باشد تا اینکه مشاهده کردید بعدا معلوم شد حتی بچه‌ها هم می‌توانند به شکل سنگین به این بیماری مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی ادامه داد: من برای بازگشایی مدارس خیلی مقاومت کردم در حالی که حتی هجمه‌هایی هم به من وارد می‌شد.

بیشتر بخوانید: فیلم | ترافیک جاده چالوس در روزهای اوج دوباره کرونا را ببینید

ناگفته‌هایم از مدیریت کرونا را کتاب خواهم کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ناگفته‌های از این بیماری و مدیریت آن دارم که روزانه آنها را یادداشت می‌کنم و حتما این یادداشت‌ها را روزی به عنوان کتابی به این ملت عزیز تقدیم می‌کنم تا ببینیم ما چگونه در برابر بیماری مقاومت کردیم.

کرونا یا حذف می‌شود یا فعال‌تر

وی با تاکید مجدد بر اینکه کرونا چهره‌های مخصوص به خود را دارد، اظهار کرد: از این رو باید برای بسیاری از پیچیدگی‌ها آماده باشیم. دو حالت بیشتر وجود ندارد؛ یا این ویروس حذف می‌شود و یا فعال‌تر از گذشته وجود خواهد داشت. این درست است که موتاسیون ویروس قوی‌تر نشده است، اما اگر به سمتی حرکت کنند که این موتاسیون چموش شود، دچار گرفتاری خواهیم شد.

لزوم استفاده از ظرفیت تابستان برای ارتقای ظرفیت آموزش در آموزش و پرورش

نمکی با تشکر از وزیر آموزش و پرورش که در راستای تعطیلی مدارس اقدامات مناسب و همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشت، بیان کرد: آموزش مجازی توانست موثر باشد، اما مگر همه جای ایران مانند تهران است؟ در برخی نقاط دانش‌آموز به اینترنت و یا موبایل هوشمند دسترسی ندارد. از این رو باید از ظرفیت تابستان که گمان می‌رود ویروس در این فصل به سمت خاموشی حرکت خواهد کرد، باید استفاده کنیم تا ظرفیت آموزش را ارتقا دهیم که این آمادگی برای فصل پاییز و احتمال همزمانی کرونا و آنفلوآنزا برای ما فراهم باشد.

وی ادامه داد: باید از دو طریق از ظرفیت دوران خاموش کرونا استفاده کنیم؛ اول آن که ظرفیت‌ها را برای آموزش افزایش دهیم و دوم آن که به سمت کاهش آسیب‌پذیری از بیماری حرکت کنیم.

کد خبر 517533 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند