Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ایجاد مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد فاصله صنعت و دانشگاه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در راستای این تحولات در دانشگاه تهران، این دانشگاه الگو و مدلی برای رشد هماهنگ سایر دانشگاه ها خواهد شد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، عباس زارعی امروز در آئین کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد اظهار داشت: امروز برای پاک علم و فناوری دانشگاه تهران روز بزرگی است؛ زیرا که در صنعت و اقتصاد نوآوری در کنار یکدیگر قرار گرفتن صنعت و دانشگاه باعث توفیق در فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز نوآوری و تحول دیجیتال با توجه به جمعیت دانشگاه تهران راهی برای توسعه دیجیتال است، لذا در فاز نخست این توسعه صنعت فولاد با توجه به جایگاه و پیشروی در توسعه دیجیتال اجرایی می‌شود.

نامه 354 فعال فناوری اطلاعات به مجلس یازدهم/ کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» را تشکیل دهیدافتتاح پروژه های پیشران «اقتصاد دیجیتال»/ رونمایی از بسته حمایتی 2500 میلیارد ریالی برای حمایت از استارتاپ هارونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال با حضور روحان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سپس بیان کرد: در صنعت سوم و چهارم می‌توانیم فاصله صنعت و دانشگاه را به میزان قابل توجهی کاهش داد و در راستای این تحولات در دانشگاه تهران، این دانشگاه الگو و مدلی برای رشد هماهنگ سایر دانشگاه‌ها باشد.

زارعی با بیان اینکه وظیفه شبکه فناوری دانشگاه تهران به مرکزیت پارک علم و فناوری نقش آفرینی در مباحث نوآوری و رشد و یکپارچه سازی، هماهنگی با قوانین است گفت: پارک علم و فناوری دارای زنجیره ارزشی است که در آن از ایده تا توسعه کسب و کار براساس تکنولوژی ها مراحلی را پیش بینی کرده که دارای برنامه است و امیدواریم نتیجه این اقدامات به زودی عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به اهداف کلان این مرکز تصریح کرد: سرویس ها و خدمات متعدد و موردنیاز در پارک علم و فناوری موجود است و این مرکز دارای چشم انداز قوی است که تشکیل شرکت‌های موقر در صنعت فولاد یکی از این چشم انداز ها است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در صنعت فولاد با تأسیس این مرکز عملیاتی می‌شود گفت: ساختمان مرکز نوآوری دیجیتال در صنعت فولاد به صورت سازه سبک در زیر بنای 1740 متر مربع با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فولاد مبارکه اصفهان و دانشگاه تهران احداث می شود.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود این ساختمان در فرصتی 6 ماهه با بودجه‌ای در حدود 8 میلیارد تومان برای کاربری استارت آپ استودیو تحول دیجیتال در صنعت فولاد برای استقرار هسته های نوآور و شرکت‌های فناور احداث می‌شود.

انتهای پیام/220/ز

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و فناوری دانشگاه تهران پارک علم و فناوری صنعت و دانشگاه صنعت فولاد مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با بهره گیری از داده‌های بزرگ، فناوری ۵G، هوش مصنوعی، محاسبات ابری و فناوری های بیشتر برای «اکوسیستم خودرو»، چری به طور استراتژیک یک اکوسیستم خدمات جامع را با محوریت محصولات خود تقویت می‌کند و به صنایع مختلف ارائه می‌دهد. این ابتکار به کاربران در افزایش کارایی عملیاتی، عبور از موانع فضایی و درگیر شدن بی دردسر در تجربیات تعاملی کمک می‌کند.

صنعت خودرو در حال ورود به عصری است که مشخصه آن ادغام سریع فناوری‌ها در حوزه وسایل نقلیه، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات اطلاعاتی است. خط مقدم این تکامل با روندهایی مانند تامین انرژی برق، اتصال پیشرفته و ادغام فناوری های هوشمند مشخص شده است. این انتقال نوید ظهور یک اکوسیستم خودرویی جدید است که عمدتاً توسط وسایل نقلیه با انرژی جدید (NEVs) و وسایل نقلیه متصل هوشمند (ICVs) تغذیه می‌شود و به عنوان یک کاتالیزور حیاتی برای تحول و گسترش صنعت خودروسازی جهانی به حساب می‌آید. مدل سنتی معاملات مستقیم در بازار خودرو به تدریج در حال کاهش است و راه را برای الگویی باز می‌کند که در آن کاربران به طور فزاینده‌ای به عنوان نیروی مرکزی محرک پویایی صنعت شناخته می‌شوند. درنتیجه ایجاد یک اکوسیستم خودرویی جامع به یک استراتژی حیاتی برای برندهای خودرویی تبدیل می‌شود که هدفشان تضمین آینده‌ای موفق است. نمایشگاه اکو قرار است با ارائه یک مدل اکولوژیکی انقلابی و چارچوب استراتژیک برای کاربران جهانی آغاز به کار کند.

بنابراین، این موضوع "اکوسیستم" چیست؟ اساساً، مانند این است که اتصال همه رایانه‌ها و تلفن‌ها به یکدیگر اینترنت را به ما می‌دهد و اتصال چیزهایی از دنیای واقعی به اینترنت، اینترنت اشیا را برای ما به ارمغان می‌آورد. به همین ترتیب، وقتی یک خودرو را با افراد و خدمات مرتبط می‌کنید، در نهایت به چیزی می‌رسید که ما آن را اکوسیستم خودرو می‌نامیم. در ریتم معاصر زندگی و محیط‌های حرفه‌ای، وسایل نقلیه به طور فزاینده‌ای به سومین فضای زندگی افراد، فراتر از خانه و محل کار تبدیل شده‌اند. حتی در طول رفت و آمد، افراد به فعالیت‌های مختلفی از جمله کار، معاشرت و مدیریت امور شخصی می‌پردازند که همگی در محدوده اتومبیل خود هستند. این انتقال نشان می‌دهد که اتومبیل‌ها از نقش سنتی خود به‌عنوان وسیله‌ی حمل‌ونقل صرف فراتر رفته‌اند و به قطب‌های اتصال یکپارچه‌ای تبدیل شده‌اند که جنبه‌های مختلف زندگی روزمره را پیوند می‌دهند.

میدان نبرد آینده صنعت خودرو بر روی اکوسیستم‌ها متمرکز خواهد بود تا فناوری‌ها یا محصولات مجزا. چری در خط مقدم این تغییر قرار دارد و از فناوری‌های پیشرفته مانند داده‌های بزرگ، ۵G، هوش مصنوعی، محاسبات ابری و غیره برای تقویت یک «اکوسیستم خودرو» جامع استفاده می‌کند. این استراتژی بر ایجاد یک اکوسیستم خدمات صنعتی گسترده متمرکز است که کارایی کاربر را افزایش می‌دهد و موانع موجود در تعاملات را از بین می‌برد و افراد، وسایل نقلیه و سبک زندگی را یکپارچه می‌کند. چری با انتقال از محصولات مستقل به یک اکوسیستم به هم پیوسته، به طور مستمر تجربیات، ارزش‌ها و انتخاب‌های جدیدی را ارائه می‌کند و زندگی کاربران خود را غنی می‌سازد. چری به افزایش رضایت عاطفی و تجربی برای تعداد بیشتری از کاربران برند چری اختصاص یافته است و اکوسیستم خودرویی پر جنب و جوش و پویا را ایجاد می‌کند که سرزندگی و اشتیاق را تقویت می‌کند.

چری یک اکوسیستم خودرویی جدید با تمرکز بر محصولات با عملکرد استثنایی ساخته است و روند جدیدی را در رویکرد صنعت خودرو به توسعه کاربر محور ایجاد می‌کند. چری با تمرکز بر بهبود زندگی خودرویی، خدمات جامع و شخصی‌سازی شده متناسب با سناریوهای مختلف از جمله راه‌حل‌های هوشمند برای همراهی با خانواده، سفر سبز و هوش آینده‌نگر را ارائه می‌دهد. این چارچوب به کاربران جهانی این امکان را می‌دهد تا سبک‌های زندگی جدیدی را با فناوری هوشمند کشف کنند و آرزوهای خود را برای زندگی بهتر برآورده کنند.

در تکامل مداوم فناوری، چری توجه بیشتری به ایجاد ارزش بالاتر دارد. ارزش‌های مصرف کننده فراتر از موفقیت شغلی صرف شده است تا روند متنوع‌تری را نشان دهد. آنها با هدف افزایش ارزش شخصی خود و اولویت دادن به ایجاد تعادل در روابط شخصی، اجتماعی و خانوادگی، درگیر علایق مختلفی در حوزه‌های مختلف هستند. برای کاربران، خودروها دیگر تنها وسیله حمل و نقل نیستند، بلکه یک سبک زندگی و تجلی رویاها هستند.

خانواده تیگو مظهر مفاهیم عمیق "فتح" و "قیمت" است، چه در رفع نیازهای زندگی روزمره و چه در گسترش مرزهای زندگی. روح خانواده تیگو فقط مربوط به خود خودروها نیست، بلکه در مورد تقویت رابطه بین مردم و خودروها نیز هست. از سرنشینان در لحظات مهم خانوادگی پشتیبانی می‌کند و تجربیات ظریف زندگی را ثبت می‌کند. خانواده تیگو با ویژگی‌های هوشمند پیشرفته و ویژگی‌های احساسی، تمایل مصرف‌کنندگان مدرن را برای تجربه‌های شخصی، متنوع، و هیجان‌انگیز خودرو برآورده می‌کند.

نمایشگاه اکو که قرار است در ۲۷ آوریل آغاز شود، موضوعی پیرامون یک اکوسیستم متنوع است. این نمایشگاه سناریوهای زندگی مانند کمپینگ، فناوری و هوشمندی را به نمایش می‌گذارد که کاملاً با مفهوم برند چری از "پایداری، نوآوری، خانواده و همراهی" همسو می‌شود. چری اتومبیل نه تنها متعهد است که تجربه سفری راحت را برای کاربران فراهم کند، بلکه به نوآوری مداوم در فناوری نیز متعهد است. از شما دعوت می کنیم تا هیجان نمایشگاه اکو را در ۲۷ آوریل تجربه کنید.

گروه چری در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و زیرمجموعه آن، چری خودرو، یکی از اولین برندهای خودروسازی چینی است که از یک میلیون دستگاه فروش عبور کرده و به بازارهای بین المللی راه یافته است. در سال ۲۰۲۳، گروه چری با فروش انباشته ۱,۸۸۱,۳۱۶ خودرو، به "دوازده رشد متوالی" در فروش دست یافت که نشان دهنده افزایش ۵۲.۶ درصدی نسبت به سال قبل است. از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، گروه چری در مجموع ۵۲۹۶۰۴ دستگاه خودرو فروخت که رشد سالانه ۶۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. از ژانویه ۲۰۲۴، گروه چری بیش از ۱۳ میلیون کاربر جهانی، از جمله ۳.۳۵ میلیون کاربر خارج از چین، جمع آوری کرده است. چری نوآوری مستقل را به عنوان استراتژی اصلی خود در نظر می‌گیرد و یک سیستم نوآوری محصول را با تمرکز بر تحقیق و توسعه فناوری ایجاد می‌کند و خود را وقف ارائه تجربه کاربری با کیفیت بالا به مصرف کنندگان جهانی می‌کند. هشت مرکز اصلی تحقیق و توسعه، از جمله مراکز در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا، با موفقیت تأسیس شده‌اند. تا پایان سال ۲۰۲۳، چری بیش از ۲۹ هزار اختراع ثبت و بیش از ۱۸۰۰۰ پتنت مجاز دریافت کرده و خود را در خط مقدم این صنعت قرار داده است.

حضور تجاری چری در بیش از ۸۰ کشور و منطقه در سراسر جهان گسترش یافته است. در حال حاضر، طیف محصولات صادراتی چری شامل سری‌های تیگو، سری آریزو و سری‌های eQ است که اشکال اصلی قدرت مانند ICE، BEV و PHEV را در بر می‌گیرند. چری با هسته برندی که بر «سبز، فناوری، خانواده و همراهی» تأکید دارد، به یک مسیر استراتژیک متمرکز بر ابتکارات سبز و کم کربن متعهد است و ورود خود را به حوزه‌های جدید مانند انرژی جدید، اتصال هوشمند، تحرک مشترک، سکوها و اکوسیستم‌ها تسریع می‌کند.

چری به طور فعال در رفاه عمومی شرکت می‌کند و انواع مختلفی از اقدامات عام المنفعه را در سراسر جهان انجام می‌دهد؛ این اقدامات شامل حفاظت از محیط زیست، کاهش هدفمند فقر، و کمک‌های آموزشی، مانند اهدای ۶ میلیون دلار برای حمایت از یونیسف (صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل متحد) در "آموزش جهانی" خود است. این موضوع، نشان دهنده رسالت و مسئولیت برندهای چینی به جامعه بین المللی است.

چری به مدت ۲۱ سال متوالی مقام برترین صادرکننده خودروهای سواری چین را در اختیار داشته و در پنج انتخاب متوالی توسط SASAC (کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی های دولتی) و CICG (گروه ارتباطات بین المللی چین) عنوان "۲۰ شرکت برتر حضور در خارج از کشور" را دریافت کرده است. در گزارش Kantar BrandZ ۵۰، چری به عنوان سازنده برند برتر چینی در سال ۲۰۲۳، رتبه اول را در رده خودرو دارد. بر اساس مطالعات مختلف شاخص خودرو J.D. Power برای سال ۲۰۲۳، چری در بین برندهای داخلی چین جایگاه برتر را در IQS (مطالعه کیفیت اولیه) دارد. علاوه بر این، سری خودروهای آن، از جمله تیگو ۸، تیگو ۷ و تیگو ۴ یا همان X۵۵ پرو، هر کدام مقام اول را در بخش‌های خود به دست آورده‌اند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899384

دیگر خبرها

  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»