Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام سبحانی نیا رئیس حوزه علمیه قزوین در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین، گفت: بار‌ها در نشست و محافل مختلف درباره انقلاب اسلامی برای مردم صحبت شده است و امروز همه می‌دانند، نهضت امام خمینی (ره)، حرکتی فرهنگی بود.

حجت الاسلام سبحانی نیا، نهادینه شدن فرهنگ اسلامی را هدف قیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امام امت ابتدا به دنبال اصلاح حکومت سابق بود، اما وقتی به نصایح ایشان توجه نشد، تصمیم به قیام گرفتند تا موازین اسلامی برایران حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امام به عنوان یک فرد مذهبی و فرهنگی، دغدغه‌ای جز حاکم شدن اسلام ناب نداشتند.

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: هویت ما برگرفته از فرهنگ ماست و وقتی این موضوع به اسلام گره می‌خورد، ارزش آن دوچندان می‌شود.

او اضافه کرد: انقلاب اسلامی آمده است از هویت فرهنگی ایرانی و اسلامی ملت ایران که زیر سلطه استکبار و غرب بود، پاسداری کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تاکید کرد: هر کس می‌خواهد از هویت ملی دفاع کند باید مجهز به سلاح دانش باشد و هدف حوزه علمیه، تربیت چنین افرادی است.

به گفته او، همانطور که دانشگاه‌ها به دنبال تولید علم هستند، حوزه علمیه هم با جدیت در این مسیر گام برداشته است و در همین خصوص رشته‌های تخصصی جدیدی چون، فقه و حقوق، اخلاق، روانشناسی اسلامی، مشاوره و اقتصاد اسلامی، راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: در حوزه علمیه قزوین هم چندین رشته جدید راه اندازی شده است و از مهر آینده هم طلاب در سطح دو و سه، می‌توانند تحصیل کنند.

رئیس حوزه علمیه قزوین، توسعه زیرساخت‌ها به ویژه نوسازی مدارس علمیه را از اولویت‌ها بیان کرد.

او گفت: حوزه علمیه قزوین از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است و قدمت برخی مدارس آن به ۴۰۰ سال می‌رسد که ازدل آن مردان بزرگی به ایران و اسلام معرفی شده اند.

رئیس حوزه علمیه قزوین از درآمیختگی فضای سنت و مدرنیته در مدارس عملیه قزوین گفت و اضافه کرد: امروز مباحث آموزشی و غیر آموزشی در فضای مجازی با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود، تبیین شایسته معارف دین از جمله سبک زندگی سیاسی و اجتماعی اهل بیت علیهم السلام را رسالت حوزه بیان و تاکید کرد: برای موفقیت در این بخش باید، افرادی شایسته تعلیم و به جامعه معرفی شوند.

رئیس حوزه علمیه قزوین در همین خصوص از تربیت دانش پژوهان نخبه که بتوانند مفسر خوبی برای بیان معارف اهل بیت باشند، خبر داد.

حجت الاسلام سبحانی نیا، ساده زیستی طلاب را هم، اصلی دانست که اگر به تجمل گرایی کشیده شود، دیگر حرف و کلام شان در بین مردم خریداری نخواهد داشت و جایگاهشان را از دست خواهند داد.

تهاجم سنگین فرهنگی دشمنان و ضرورت هوشیاری خانواده‌ها به ویژه جوانان هم موضوع دیگری بود که رئیس حوزه علمیه قزوین به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: همانطور که در دفاع مقدس، به میدان آمدیم، امروز هم باید پای کار بیاییم.

رئیس حوزه علمیه قزوین در بخش پایانی گفتگو، از آغاز ثبت نام داوطلبان در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: ما طبق اهداف، پنج هزار و ۴۰۰ طلبه فاضل باید در استان داشته باشیم تا کار فرهنگی کنند، اما این میزان الان کمتر از هزار و ۵۰۰ طلبه است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه نهضت امام خمینی حجت الاسلام سبحانی نیا رئیس حوزه علمیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی سبحانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که به مناسبت روز شورا برگزار شد گفت: در سال اول آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاستگذاری ها و اولویت بندی ها تدوین شد و برنامه ها بر همین اساس شکل گرفت و ادامه یافت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم گفت: در بخش آتش نشانی با توجه به اینکه این حوزه با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری های خوبی صورت گرفت و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برای بخش آتش نشانی فراهم شد.

وی عنوان کرد: کاشت درختان مثمر در سطح شهر و بوستان های قم در این دوره دنبال شد و کیفی سازی و ابنیه سازی فضای سبز در دستور کار بود و تلاش شد تا زیرساخت های بوستان ها تقویت شود.

سبحانی گفت: حفظ و حراست از باغ ها در شهر قم موضوع مهمب است که در این راستا برای همه باغات شهر شناسنامه تدوین خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ هویت فرهنگی بوستان ها در ۵ بوستان سطح شهر قم، شهدای گمنام تدفین شدند که این اقدام امر موثری در جهت بهبود شرایط فرهنگی بوستان ها بوده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم عنوان کرد: ۲۵ نقطه از شهر قم که دچار آبگرفتگی در مواقع بارانی می شدند، شناسایی شده که ۸۰ درصد مشکل این مناطق رفع شد.

وی همچنین بیان کرد: در راستای شکست قیمت ها و کمک به معیشت مردم سیاستگذاری خوبی در سازمان میادین قم صورت گرفته که امید است کمک خوبی به بازار داشته باشد.

کد خبر 6088009

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود