Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:33:30 GMT

تظاهرات جهانی علیه خشونت پلیس و قتل شهروند آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۸۵۶

تظاهرات جهانی علیه خشونت پلیس و قتل شهروند آمریکایی

به گزارش آسوشیتدپرس، هزاران نفر روز سه‌شنبه در پاریس علیه بی‌عدالتی نژادی و سوءرفتار پلیس تظاهرات کردند.
«خاویر دنتمیل» از معترضان پاریسی گفت: قتل فلوید در آمریکا رخ داد اما این اتفاق در فرانسه همه رخ می‌دهد، در همه جا رخ می‌دهد.
معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «زندگی سیاهان مهم است» و «پلیس همه جا، عدالت همه جا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
بنا بر این گزارش، معترضان فرانسوی عمدتا جوانان و افرادی از نژادهای گوناگون بودند و تظاهرات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند.
همزمان با فوران خشم آمریکایی‌ها، در سایر شهرهای فرانسه تظاهرات و اعتراض‌های مشابهی به یاد «آدام ترائوره» برگزار شد. ترائوره در سال ۲۰۱۶ پس از بازداشت جان را از دست داد.
هزاران معترض نیز در سیدنی استرالیا با برگزاری تظاهرات مشابهی به یاد فلوید شعار دادند: «نمی‌توانم نفس بکشم.»
«نمی‌توانم نفس بکشم» یکی از آخرین جملاتی بود که جورج فلوید پیش از مرگ و هنگامی که افسر پلیس زانویش را روی گردن وی گذاشته بود، به زبان آورد.
استرالیایی‌ها هم به نشانه همبستگی با آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و هم در اعتراض به خشونت پلیس استرالیا در قبال بومیان این کشور تظاهرات کردند.  
از سال ۱۹۹۱ تاکنون حدود ۴۳۲ نفر از بومیان استرالیایی در بازداشت پلیس این کشور جان خود را از دست داده‌اند.  
آمار مرگ و میر کودکان در میان بومیان استرالیا بسیار بالاست. همچنین امید به زندگی و استانداردهای بهداشتی در میان این اجتماعات بسیار پایین است.  
همچنین معترضان خشمگین هلندی نیز در شهر لاهه تظاهرات کردند و هزاران شهروند سوئدی نیز تظاهراتی مجازی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند.
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز از عملکرد دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال معترضان انتقاد نکرد اما گفت: ما با وحشت و نگرانی تحولات آمریکا را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: اما اکنون زمان آن است که ما مردم کانادا قبول کنیم که خودمان نیز چالش مشابهی داریم و سیاهپوستان کانادا و نژادهای دیگر این کشور با تبعیض روبرو هستند. در کانادا تبعیض سیستماتیکی وجود دارد.
قرار است در روزهای آینده اعتراضات دیگری در کشورهای مختلف برگزار شود. معترضان قصد دارند روز شنبه مقابل سفارتخانه‌های آمریکا دست به تظاهرات بزنند.
قتل فلوید توسط پلیس آمریکا و تظاهرات گسترده پس از آن نگرانی‌های دیپلماتیک را در سطح جهانی افزایش داده است.  
«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما هم مثل مردم آمریکا شوکه شدیم.
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم آمریکا «قابل درک و مشروع است.»
رهبران آفریقایی نیز به تحولات آمریکا واکنش نشان داده‌اند. «نانا آکوفو آدو» رییس جمهوری غنا در بیانیه‌ای گفت: این درست نیست که آمریکا در قرن بیست و یکم با مساله نژادپرستی سیستماتیک روبرو باشد.
«رایلا اودینگا» نخست وزیر سابق کنیا ابراز امیدواری کرد که در ایالات متحده «برای همه کسانی که آمریکا را کشور خود می‌خوانند عدالت و آزادی برقرار شود.»

برچسب‌ها فرانسه هایکو ماس کنیا جوسپ بورل پاریس جاستین ترودو کانادا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه هایکو ماس کنیا جوسپ بورل پاریس جاستین ترودو کانادا فرانسه هایکو ماس کنیا جوسپ بورل پاریس جاستین ترودو کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی، نیوز، همزمان با ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از غزه، تحصن اعتراضی دانشجویان در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت آمریکا ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر مسئولان دانشگاه زمان مشخصی را برای پایان دادن به چادرهای اعتراضی داده بودند و اکنون با وجود سپری شدن مهلت مقرر برای برداشتن چادرها، تجمع اعتراضی و تحصن‌ها ادامه دارد.

اعتراضات در دانشگاه کلمبیا نیویورک نیز ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که اگر بحث با دانشجویان موفقیت آمیز نباشد، باید گزینه‌های دیگری را برای بازگرداندن آرامش در محوطه دانشگاه در نظر بگیریم.

براساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان حداقل ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

پلیس آمریکا نیز پس از یورش به دانشگاه ایندیانا اعلام کرد: حداقل ۳۳ نفر در محوطه دانشگاه پس از خودداری معترضان از برداشتن سازه‌های چادری دستگیر شدند.

براساس گزارش‌های رسمی، در جریان اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین، مقامات آمریکایی تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است که مقامات آمریکایی دست‌کم دو استاد دانشگاه اموری در جورجیا را به عنوان بخشی از افراد شرکت کننده در تظاهرات دانشگاهی علیه جنگ غزه بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در میان بازداشت شدگان است.

همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088838

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم